Policie České republiky – KŘP Královéhradeckého kraje
KAMPAŇ "Lekli jste se?"
Samolepky na vozidle upozorní řidiče na rizika krádeží
Policisté z Krajského ředitelství policie Královéhradeckého kraje se zapojili o letních prázdninách do KAMPANĚ, která vznikla v rámci projektu „Rok zabezpečení vozidel“. Smyslem kampaně, na které se kromě Policie ČR podílí i její partner - společnost CONSTRUCT CZECH a.s., je upozorňovat řidiče na rizika spojená s krádežemi a vykrádání vozidel (více na: ZDE)
KAMPAŇ s názvem „Lekli jste se?“ probíhala v červenci a v srpnu na vytipovaných místech po celém Královéhradeckém kraji. S policisty a zástupci společnosti Construct a.s. se lidé mohli setkat v místech, kde bývá riziko vykradení nejčastější – na parkovištích obchodních domů nebo na parkovištích v turistických oblastech apod. Řidiči, kteří nechali ve vozidle volně odložené věci, dostali na sklo automobilu samolepku s motivem rozbitého skla, která v nich měla vyvolat minimálně pocit překvapení. Účelem kampaně nebylo z naší strany řidiče bezdůvodně děsit, ale naopak je nevšedním nápadem přimět k zamyšlení nad lepším zabezpečením svého automobilu!
Jaký je účel a cíl této kampaně a co si od ní slibuje náš partner, společnost CONSTRUCT, jsem se v jejím začátku zeptala Ing. Veroniky Honsové, vedoucí marketingu CONSTRUCT CZECH a.s.:
1. ZA JAKÝM ÚČELEM KAMPAŇ VZNIKLA?
"Nápad se samolepkami s motivem rozbitého skla vznikl v marketingovém oddělení společnosti CONSTRUCT, společnosti, která už 20 let vyrábí mechanické zabezpečení vozidel proti krádeži. Původní myšlenka byla vytvořit propagační kampaň, která v lidech vyvolá pocity leknutí až strach o svůj vůz a přiměla tak majitele vozidel k zabezpečení svého automobilu. Díky projektu Rok zabezpečení vozidel, do kterého se společnost CONSTRUCT zapojila, se na tyto samolepky přidalo logo Policie ČR a projektu Rok zabezpečení vozidel a ty se tak staly nástrojem nové kampaně zaměřené na prevenci autokriminality v České republice."
2. JAKÝ JE CÍL KAMPANĚ a CO SE KAMPANÍ SLEDUJE?
"Cílem kampaně je upozornit majitele vozidel na riziko krádeží a vykrádání vozů efektivním způsobem, který v nich zanechá nepříjemné pocity. Když se majitel přibližuje ke svému vozu, na jehož okénku je nalepena samolepka s motivem rozbitého skla, lekne se, že mu vůz buď vykradli nebo se ho zloději pokusili ukrást. Když přijde blíž, zjistí, že jde pouze o samolepku, kterou může bez problému sundat. Pocity, které ho ale provázeli při spatření rozbitého skla na svém voze, už mu ale nikdo nevezme a on si tak uvědomí, že je jeho vůz pro zloděje snadnou kořistí. Kampaň by ho tak měla donutit zamyslet se nad bezpečím svého vozu a věcí v něm."
3. CO SI SLIBUJETE OD KAMPANĚ?
"Společnost CONSTRUCT si od kampaně slibuje zvýšení povědomí o krádežích vozidel v České republice a s tím spojený zvýšený zájem o zabezpečení vozidel proti krádeži."
KAMPAŇ s názvem „Lekli jste se?“ končí v našem kraji zítra (dne 9. srpna 2011) v Hradci Králové (služ. mobil: 602 703 207) a v Jičíně (služ. mobil: 720 167 044).
Jak v našem kraji kampaň probíhala, si prohlédněte ZDE:
"Lekli jste se?" na Rychnovsku
"Lekli jste se?" na Trutnovsku
"Lekli jste se?" na Náchodsku
"Lekli jste se?" na Jičínsku
"Lekli jste se?" na Královéhradecku
čtěte také: Preventivní aktivity v roce 2011 (Policie ČR Královéhradeckého kraje)
por. Mgr. Lenka Burýšková
krajský koordinátor prevence kriminality
zveřejněno: 8. srpna 2011 v 8:00