Policie České republiky – KŘP Královéhradeckého kraje
Kampaň, zaměřená na kapesní krádeže
KRÁLOVÉHRADECKO - Dopravní podnik a policie společně pro prevenci
Hradečtí policisté a Dopravní podnik města Hradce Králové, a.s. (DPmHK) zahájili v těchto dnech společně preventivní KAMPAŇ, zaměřenou na KAPESNÍ KRÁDEŽE. Reagují tak na případy, které muži zákona v poslední době na základě oznámení občanů vyšetřovali. Více v článku: "Kapesní krádeže v MHD".
Policisté průběžně na tuto trestnou činnost upozorňují občany prostřednictvím médií a každoročně také při různých preventivních akcích. Jednou z nich je i celorepubliková akce s názvem „Obezřetnost se vyplatí“, která probíhá pravidelně ve vybraných hypermarketech a supermarketech po celé ČR a také v Hradci Králové. Cílem je upozorňovat občany, aby byli obezřetní, dávali si pozor na své osobní věci a nestali se tak zbytečně při nakupování oběťmi kapsářů. Policisté nechali zhotovoit také různé preventivní spoty. Více v krátkém videu zde: "Na kapsáře bacha" nebo zde: "Na kapsáře bacha".
Vzhledem k tomu, že se policisté s touto trestnou činností nezřídka setkávají také v autobusech a trolejbusech hradecké městské hromadné dopravy (MHD), rozhodli se společně s DPmHK oslovit přímo cestující uvnitř vozidel či na za zastávkách MHD, a to prostřednictvím tištěných preventivních materiálů. Letáky, varující občany před kapsáři, byly v těchto dnech instalovány do všech trolejbusů a autobusů MHD, na všechny stojany, určené k propagaci na terminále hromadné dopravy, ve významných čekárnách hradecké MHD (celkem 12 nástěnek – např. u Magistrátu města HK, u Adalbertina, na Moravském a Slezském Předměstí atd.) a rovněž před zákaznickým centrem v sídle DPmHK. Podle Ing. Františka Meduny, vedoucího marketingu DPmHK, a.s., je v zájmu nás Všech, aby se občané našeho města cítili bezpečně.
Intenzivní obdobná spolupráce s DPmHk probíhala již v nedávné minulosti, kdy se podnik rozhodl podpořit kampaň Policie ČR s názvem „Nepouštějte vlka dovnitř“, varující občany před podvodníky, kteří v rámci trestné činnosti připravují zejména starší spoluobčany o jejich úspory. V rámci kampaně "Nepouštějte vlka dovnitř" byly trvale do vozidel MHD instalovány rovněž preventivní letáky.
por. Mgr. Lenka Burýšková
Dne 8. 4. 2016 v 9:30