Policie České republiky  

Přejdi na

Naším cílem je Vaše bezpečí


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 
Název kraje

Policie České republiky – KŘP Olomouckého kraje

Informace k policistovi

Zveřejnění podle ustanovení § 5 odst. 3 zákona č. 106/1999 Sb. (40529/2024) 

Policie České republiky, Krajské ředitelství policie Olomouckého kraje (dále jen „povinný subjekt“), které je povinným subjektem dle § 2 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon č. 106/1999 Sb.“), obdrželo dne 17. března 2024 žádost o poskytnutí informací dle zákona č. 106/1999 Sb. Žádost se týkala příslušníka ……………….. Předmětem žádosti byly informace k otázkám služební historie uvedeného policisty a dále dotazy k jeho dosaženému vzdělání.

K dotazům uvádíme následující:

1) 1. prosince 1994.
2) Viz níže – výzva k úhradě.
3) Univerzita Palackého v Olomouci - Pedagogika, učitelství a sociální péče. Informace o datu ukončení studia splňují náležitosti osobních údajů ve smyslu § 8a odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb., neboť nevypovídávají nic o veřejné či úřední činnosti policisty ve smyslu § 8a odst. 2 zákona č. 106/1999 Sb.
4) Informaci povinný subjekt v rámci svých dostupných informačních systémů neeviduje.
5) 21. ledna 2016 až 17. února 2022.
6) Požadovaná informace neexistuje, neboť služební poměr příslušníka skončil ke dni 29. února 2024.

_________________________________________________________________________________________________________________

K bodu 2 žádosti sděluji, že požadované informace v rozsahu historie služebních míst, funkcí o rozsahu vykonávané činnosti („co vykonával“) povinný subjekt neeviduje ve strojově čitelném formátu, který by umožnoval jejich pouhé vyhledání a následné poskytnutí. Pro účely splnění poskytnutí požadovaného rozsahu informací v tomto bodě by povinný subjekt musel v rámci vlastní analytické činnosti přesahující běžné zpracování odpovědi prostudovat osobní svazek příslušného policisty, který je veden toliko analogově, tento poté porovnat s prostou evidencí vedenou elektronicky, kdy některé požadované informace (dokumenty) se elektronicky neevidují vůbec, a to zejména z období před vznikem KŘP-M. Proto je nutné tento osobní svazek jednotlivě vyhledat, v nich vyhledat příslušné dokumenty, naskenovat, přejmenovat, vložit do systému, předat a dokumenty řádně zatřídit zpět, přičemž o tomto je třeba vyhotovit záznam. Zároveň manipulace s osobním svazkem se řídí příslušnými právními předpisy (potenciální narušení evidenčního protokolu), které celý proces prodlužují, a tento nelze jinak urychlit. 

Výše uvedená činnost nicméně je zcela mimo běžný režim poskytování informací prostým vyhledáním a dle názoru povinného subjektu se jedná o tzv. mimořádně rozsáhlé vyhledání informací. Evidenční systémy povinného subjektu, včetně analogové spisovny, nejsou určeny pro analytickou činnost a pouhé vyhledání informací a jejich poskytnutí bez patřičné transformace a úpravy do požadovaného formátu neodpovídá požadavkům.

V případě, že předmětné informace stále požadujete, povinný subjekt je oprávněn za toto
tzv. mimořádně rozsáhlé vyhledání informací požadovat úhradu v souladu s § 17 zákona
č. 106/1999 Sb., kde časová náročnost pro vyhledání údajů v požadované podobě a požadovaném členění byla odhadnuta na nejméně 2 hodiny, při dodržení všech zákonných postupů zpracování podkladů do Vámi požadované formy „kde všude sloužil, v jaké funkci a co vykonával“). Za 1 celou hodinu mimořádně rozsáhlého vyhledání informací je stanovena sazebníkem úhrad za poskytování informací částka 251,- Kč (viz příloha). V souladu s uvedenými hodnotami je povinný subjekt oprávněn požadovat po Vás úhradu v celkové výši 502,- Kč (2 hodin x 251 Kč).

Výše uvedenou částku uhraďte do 60 dnů ode dne doručení tohoto přípisu, a to na bankovní účet povinného subjektu č. ú. 19-20931881/0710, kdy do zprávy pro příjemce uveďte „……………………..“.

V případě, že nebude částka uhrazena do 60 dnů od doručení této výzvy, povinný subjekt žádost v příslušném bodě podmíněném zaplacením úhrady odloží. Proti stanovení výše úhrady můžete podat stížnost v souladu s § 16a odst. 1 písm. d) zákona č. 106/1999 Sb. Stížnost se podává
u povinného subjektu, a to do 30 dnů ode dne doručení tohoto přípisu. O stížnosti rozhoduje
ve smyslu § 16a odst. 4 zákona č. 106/1999 Sb. Ministerstvo vnitra ČR jakožto nadřízený orgán.

plk. Mgr. Bc. Michaela Sedláčková
2. dubna 2024

vytisknout  e-mailem