Policie České republiky  

Přejdi na

Pomáhat a chránit


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 
Plzeňský kraj název

Policie České republiky – KŘP Plzeňského kraje

Kontroly motocyklistů

KLATOVSKO - Při dopravní akci se v pátek policisté zaměřili i na motocyklisty.  

            Policisté se při kontrolách účastníků silničního provozu zaměřují i na motocyklisty. V pátek 14. srpna letošního roku se uskutečnila krajská dopravně bezpečnostní akce i na Klatovsku, při které policisté na různých místech kontrolovali i motocyklisty. Akce se uskutečnila v době od 14.00 do 20.00 hodin a bylo na Klatovsku zapojeno pět dopravních policistů. Policisté zjistili 12 dopravních přestupků a byly uloženy blokové pokuty ve výši 3 800 Kč.
V rámci akce policisté zkontrolovali 17 motocyklistů a zjistili dva přestupky, kdy byl nevyhovující technický stav.  Vzorní motocyklisté obdrželi od policistů motolékárničku, ochrannou vestu s reflexními prvky a další rady a doporučení. 
 
     V rámci bezpečnosti je hlavním problémem u motocyklistů rychlá a agresivní jízda, nedostatečná viditelnost a mnohdy i nevyužívání bezpečnostních prvků.
      
DŮVODY DOPRAVNÍCH NEHOD A HAVÁRIÍ:
 
A/ JÍZDA A ROZDÍLY
  • Vyjíždějte s motocyklem, který je v perfektním technickém stavu.
  • Svá specifika má i jízda na motocyklu ve dvou, kdy se musí řidič se spolujezdcem domluvit na různých postupech a komunikaci.
  • I jízda ve skupině má svá rizika a musí všichni dodržovat určité zásady. Při jízdě ve městě musí motocyklista neustále předvídat.
  • Nejdůležitější je pro motocyklistu ovládat brždění, které by měl ovládat a naučit se i nouzové např. na nepoužívané silnici.
  • S rozmyslem a bez zaváhání musí umět motorkář manévrovat se svým motocyklem.
  • Vzhledem k výkonosti motocyklů je pro jejich řidiče předjíždění potěšením, ale musí počítat s tím, že řidič předjížděného vozidla může odbočovat doleva. Předjíždění se řadí mezi nejnebezpečnější manévry.
  • Průjezdy zatáčkami jsou pro motocyklisty nejlepším požitkem. Při nepřizpůsobení rychlosti jízdy podmínkám na komunikaci hrozí smyk, který ne všichni motocyklisté zvládnou.
  • Motocyklista musí předvídat nebezpečnou situaci a snížit rychlost i promptně zvládat různé taktiky.
  • Řidič musí zvládat jízdu i na nekvalitním povrchu komunikace, ale i na mokré a znečištěné vozovce v místech, kde jsou olejové skvrny, písek či štěrk, kdy musí být motocyklista obzvlášť opatrný.
  
B/ VIDITELNOST
Pro zlepšení viditelnosti by měl motocyklista užívat barevné oblečení s reflexními prvky – např. reflexní vestu, která umožní viditelnost na několik desítek a někdy i stovek metrů. Jedná se o vizuální signalizaci přítomnosti uživatele a může snížit nebezpečí dopravní nehody.
Ne každý motocyklista si uvědomí, že při jízdě není ostatními účastníky okamžitě viděn, protože jede rychle či předjíždí vozidla.
 
C/ ZORNÉ POLE
     Řidič motocyklu se musí stále rozhlížet před sebe, sleduje zpětná zrcátka i situaci po stranách. Musí neustále vyhodnocovat rizika – chodci, odbočující vozidla, křižovatky.
 
D/ BEZPEČNOSTNÍ PRVKY
    Motocyklistu v případě nárazu chrání jen několik milimetrů oblečení a přilba, která se vyrábí z různých materiálů.
Doporučení zní - nosit ochranný oděv za různých povětrnostních podmínek. Přilba patří mezi nejpodstatnější součást výstroje motocyklisty.
 
 
 
     Nezapomeňte, že po delší jízdě si musíte udělat přestávku a odpočinout si.
 
    Motocyklisté musí pochopit rizika i důsledky svého agresivního chování na komunikacích a tím snížit dopravní nehodovost v této oblasti.
Někteří jsou bezohlední, nechtějí se při jízdě ničím omezovat a ohrožují ostatní účastníky silničního provozu, nespoléhat na náhodu a svůj motocykl mít neustále pod kontrolou.
 
  
 
 
 
 
 
 
nprap. Ladmanová Dana
 
17. 8. 2015
 
 
 
 
 

vytisknout  e-mailem