Policie České republiky – KŘP hlavního města Prahy
Krajské ředitelství policie hlavního města Prahy, Kancelář ředitele
Žadatel si podal žádost dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve které žádal o poskytnutí informace a to ve znění: „… po jak dlouhou dobu archivuje povinný subjekt elektronicky vyhotovené dokumenty, které následně tiskne a zakládá do spisu (dotaz nesměruje k tomu, jak dlouho jsou archivovány dokumenty v listinné podobě, ale k tomu, jak dlouho jsou archivovány jejich elektronické verze).“
Žadateli bylo sděleno následující:
Systém elektronické spisové služby po vyplnění spisového znaku automaticky přidělí spisu skartační znak a rok skartace.
V roce, kdy je spis zařazen do skartačního řízení, je zpracován skartační návrh, který posoudí zaměstnanci Archivu PČR a protokolem o provedeném skartačním řízení rozhodnou o tom, zda bude spis zničen nebo je odeslán do archivu.
Po doručení protokolu o provedeném skartačním řízení je se spisy naloženo tak, jak je v protokolu uvedeno a ve lhůtě 2 měsíců jsou spisy buď zničeny, nebo odeslány do archivu.