Policie České republiky  

Přejdi na

Pomáhat a chránit


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Motocykly v silničním provozu

V areálu brněnského Automotodromu se včera uskutečnila další ze série společných tiskových konferencí Ministerstva dopravy a Policejního prezidia ČR. 

Setkání médii se kromě obvyklých účastníků v podobě ředitele služby dopravní policie plk. Leoše Tržila a vedoucí oddělení BESIP Kateřiny Budínové zúčastnili také výkonná ředitelka společnosti Automotodrom Brno a. s. Ivana Ulmanová a motocyklový závodník týmu Cardion AB Motoracing Karel Abraham. Svůj příběh zde prezentoval také Patrik Herout, mladý muž, který na sobě sám pocítil následky vážné motocyklové nehody.
 
Ředitel dopravní policie seznámil přítomné v úvodu s vývojem prázdninové nehodovosti a s úskalími a specifičností postavení řidičů motocyklů i jejich spolujezdců v silničním provozu. Upozornil na jejich vysokou zranitelnost při dopravních nehodách a připomněl nejčastější chyby, kterých se v provozu dopouští nejen samotní řidiči motocyklů, ale také ostatní účastníci směrem k „motorkářům“. Shrnul  nejčastější příčiny dopravních nehod s účastí motocyklu a prezentoval vztah mezi nejčastějšími příčinami a zaviněním. V té souvislosti plk. Tržil konstatoval, že samotní řidiči motocyklů stojí v naprosté většině za zaviněním nehod, ve kterých figurují příčiny související s ovládáním motocyklu a způsobem jízdy. Naopak u nehod, které souvisí například s nedáním přednosti v jízdě nebo obecně s přehlédnutím motocyklu nebo špatným vyhodnocením situace, figurují coby viníci zejména ostatní řidiči. Ředitel dopravní policie v průběhu své prezentace také ocenil zodpovědnější přístup mnohých řidičů motocyklů, kteří se více než dříve snaží pomocí reflexních prvků pro ostatní v provozu zviditelnit. Více informací k nehodovosti a postavení motocyklistů v silničním provozu najdete v příložené prezentaci.
 
Na slova ředitele Tržila navázal Patrik Herout, který je po havárii motocyklu upoután na invalidní vozík. Popsal okolnosti nehody, při které vjel na půjčeném stroji příliš rychle do zatáčky a poté havaroval. Na svém příběhu prezentoval, jak je důležité  motocykl dobře znát a apeloval na všechny řidiče motorek, aby za řídítky přemýšleli a neriskovali. Za pravdu mu dal motocyklový závodník Karel Abraham, který ve svém volném čase vyučuje v motoškole techniku jízdy. Připomněl jak je dobrá znalost stroje a jeho ovládání pro motorkáře důležitá a vysvětlil, že právě kvůli tomu stále více lidí využívá kurzy motoškoly.Informace o brněnské motoškole doplnila také ředitelka Automotodromu Ivana Ulmanová.
 
Vedoucí oddělení BESIP Kateřina Budínová informovala o aktivitách BESIP a kampani zaměřené právě na problematiku motocyklistů v silničním provozu. Doplnila také, že Ministerstvo dopravy v současné době pracuje na změně zákona u autoškolství, která má ve výuce budoucích řidičů mimo jiné podstatně rozšířit praktický výcvik. Více informací o aktivitách BESIP najdete zde.
 
  
kpt. Veronika Hodačová
12. 8. 2011

vytisknout  e-mailem