Policie České republiky  

Přejdi na

Naším cílem je Vaše bezpečí


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 
Moravskoslezský kraj název

Policie České republiky – KŘP Moravskoslezského kraje

Nadrozměrný náklad na dálnici

Ms kraj - nadrozměrný náklad policistél odstavili před klimkovickým tunelem.  

Dopravní značku „Povinnost zastavit vozidlo“ může „rozsvítit“ jak dispečerDopravní značku „Povinnost zastavit vozidlo“ může „rozsvítit“ jak dispečer
V sobotu 4. srpna 2012 v 7:21 hodin se na dispečerském pracovišti klimkovického tunelu dálnice D1 spustila výstraha jeho automatických systémů. První ze snímačů nadrozměrných vozidel, který je umístěn před tunelem na 349 kilometru dálnice D1, zareagoval na dva tahače s naloženými podvalníky přijíždějící od Ostravy. Ve stejném okamžiku byly automatickým zabezpečovacím systémem na proměnných dopravních značkách po obou stranách směru od Ostravy před tunelem rozsvíceny značky „Povinnost zastavit vozidlo“ (B27) s nápisem „STOP“, doplněné textem „Vysoké vozidlo nad 4,8m“ a zdůrazněné dvěma žlutými přerušovanými světly…

V následující okamžik policistka vykonávající činnost dispečera tunelu společně s kolegou vykonávajícím stálou službu na dálničním oddělení v Ostravě vyhodnocují situaci a vysílají hlídku na místo k prověření skutečného stavu, aby nedošlo k jakékoliv nebezpečné situaci, která by mohla vjezdem nadrozměrných vozidel do tunelu nastat. Dispečerka současně zaměřuje svou pozornost zejména na provoz ve směru od Ostravy, kde by mohlo dojít k nebezpečné situaci v důsledku zastavených vozidel….


Řidiči obou tahačů rozsvícené dopravní značky plně respektovali – bezpečně, tak jak to prostor na dálnici umožňoval, zastavili u kraje své soupravy a vyčkali příjezdu hlídky moravskoslezské dálniční policie.

Policistka na dispečerském stanovišti klimkovického tuneluPolicistka na dispečerském stanovišti klimkovického tunelu
V případě, že by se tak nestalo a pokračovali by v jízdě, reagovala by další čidla nebo dispečerka tunelu, která by postupně rozsvěcovala ještě další opakované značky „Povinnost zastavit vozidlo“ a poté opakované světelné signály nad dálnicí „Zakázaný vjezd do jízdního pruhu“ – čímž by de facto došlo až k uzavření tunelu pro tento směr jízdy.

Policisté kontrolou skutečných rozměrů tahačů a jimi převáženého nákladu na místě sice zjistili, že transport nepřesahuje nejvyšší povolenou výšku pro vjezd do klimkovického tunelu (4,8 m) - ale byl jí velmi blízký. Kontrolou platného povolení Ministerstva dopravy ČR k přepravě nadměrného nákladu , které měli řidiči u sebe, však bylo zjištěno, že přeprava v tomto úseku dálnice nebyla povolena. Obě soupravy byly proto odstaveny na blízkou obslužnou plochu a řidičům bylo zakázáno pokračování v přepravě nadrozměrného nákladu do doby vydání nového povolení.

Odstavené tahače s nadrozměrným nákladem na vizuálním panelu dispečerského pracoviště klimkovického tuneluOdstavené tahače s nadrozměrným nákladem na vizuálním panelu
Transport po silniční síti v ČR začal na hraničním přechodu se Slovenskou republikou v Makově a namířeno měl do mělnického přístavu. Realizovala jej česká firma.


Řidičům i přepravci za nedodržení podmínek stanovených v povolení zvláštního užívání tím, že nedodrželi přepravní trasu přesně specifikovanou v povolení zvláštního užívání, hrozí vysoké pokuty - až do výše 500.000,- Kč.

Nadměrný náklad opustí místo, kde byl odstaven až poté, co přepravní společnost získá povolení pro užití tohoto úseku dálnice.

 


mjr. Mgr. Aleš Viktorin
6.8.2012

 

 

vytisknout  e-mailem