Policie České republiky  

Přejdi na

Služba veřejnosti a prestižní povolání


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 
Královéhradecký  kraj název

Policie České republiky – KŘP Královéhradeckého kraje

Nedodržení vzdálenosti a následný náraz

HRADECKO- Škoda se vyšplhala přes půl milionu korun. 

Jízda třiačtyřicetiletého řidiče nákladního automobilu skončila dne 29. dubna 2020 v brzkých ranních hodinách nárazem do druhého nákladního automobilu, který před ním brzdil na semaforu na červený signál. K nehodě došlo v centru Hradce Králové tak, že třiačtyricetiletý muž zřejmě nedržel dostatečný odstup od druhého vozidla a nestihl tak včas zareagovat. 

Přivolaní policisté na místě provedli dechovou zkoušku, která byla negativní. Třiačtyřicetiletý muž byl předán do péče lékařů, nikdo jiný nebyl naštěstí zraněn. Na vozidle vznikla hmotná škoda ve výši zhruba 550 tisíc korun. 

Veškeré okolnosti dopravní nehody jsou v šetření dopravních policistů.

V souvislosti s  tímto případem, policisté připomínají, že předvídavá jízda znamená - dodržovat vzdálenosti mezi vozidly. Právě při vyšších rychlostech je dodržování vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla životně důležité. Tento odstup je samozřejmě závislý především na rychlosti jízdy, povětrnostních podmínkách, stavu vozovky a kondici řidiče. Minimální vzdálenost mezi vozidly by měla být polovinou rychlosti v metrech. Při rychlosti 100 km/hod. tedy 50 m - to je vzdálenost směrových sloupků podél silnice. Je nutné věnovat mimořádnou pozornost při jízdě v mlze, ve splývavé viditelnosti lze špatně odhadnout správnou vzdálenost. Je vždy důležité sledovat provoz na silnici a plně se věnovat řízení.

Dodržování bezpečné vzdálenosti je jedním ze základních pravidel silničního provozu a její nedodržování častou příčinou nehod.

V naší společnosti je "normální" být neustále ve spěchu. K tomu samozřejmě patří pohybovat se z místa na místo autem. Silnice jsou stále lepší, technika vozidel je stále dokonalejší. Všechno vybízí k rychlejší jízdě. S přibývajícím komfortem ve vybavení vozidla se u řidiče osobního automobilu oslabuje diferencované vnímání fyzikálních charakteristik vozidla, jízdy a prostředí. V prostředí svého vozu se cítí příjemně a pohodově, protože jen nepatrná silová námaha (tlak na plynový pedál) dokáže výrazně změnit rychlost jedoucího vozu a u některých řidičů vzniká mylná představa absolutní kontroly a moci. Je to ale bezpečné a správné? Odpovědnost za rychlost jízdy a jízdní styl je výhradně na řidiči. Kdo se posadí za volant, smí jet jen tak rychle, aby dokázal vozidlo bezpečně ovládnout. A aby bylo vozidlo bezpečně ovladatelné, je třeba, aby řidič zvládal svoji vlastní sebekontrolu.
 

por. Mgr. Lucie Konečná
29.4.2020, 13:45 hod

Odkazy do noveho okna

DN-HK

29.4.2020 

Detailní náhled

DN-HK

29.4.2020 

Detailní náhled

vytisknout  e-mailem