Obezřetnost se vyplatí
První prosincový den zahájí Policie ČR preventivně informační kampaň „Obezřetnost se vyplatí“, která je zaměřena na kapesní krádeže.
Cílem preventivně informační kampaně „Obezřetnost se vyplatí“ je, aby se lidé naučili dávat pozor na své osobní věci.
Ve dnech od 1. prosince 2011 do 10. ledna 2012 bude kampaň probíhat ve všech hypermarketech a supermarketech Albert společnosti AHOLD Czech Republic, a. s. a v období od 7. do 31. prosince 2011 v 70 vybraných prodejnách společnosti TESCO STORES ČR, a. s. Zákazníci budou informováni prostřednictvím plakátů s motivy nejčastějších cílů útoků kapsářů (kabelka, kapsa u kalhot) a radiového spotu.
Ke kapesním krádežím dochází každodenně, a to zejména v místech, kde se pohybuje větší množství osob, tedy nejen v nákupních centrech, ale i v prostředcích městské hromadné dopravy, na sportovních a kulturních akcí apod. Od začátku letošního roku do 31. října 2011 bylo v České republice zaznamenáno 12.029 případů kapesních krádeží, z toho jen v hlavním městě Praha došlo k 6.115 případům kapesních krádeží (50,84 %).