Policie České republiky

Krajské ředitelství policie kraje Vysočina

Policie České republiky – KŘP kraje Vysočina

Smyk cyklisty

ŽĎÁRSKO: Chlapec skončil se zraněním v nemocnici.

V úterý 6. června 2011 kolem 17:15 hodin jel po silnici ve směru od obce Štěpánov nad Svratkou k obci Švařec třináctiletý cyklista na jízdním kole Author. Při odbočování vpravo na komunikaci pokryté nepravidelnou vrstvou štěrku dostal smyk a s jízdním kolem spadl. Pádem si způsobil těžké zranění, se kterým byl transportován do brněnské nemocnice. Policisté rovněž zjistili, že cyklista neměl za jízdy nasazenou ochrannou přílbu a jeho kolo nesplňovalo technické podmínky provozu na pozemních komunikacích. Škoda na kole je ve výši 500 korun.

Základním pravidlem pro cyklistu by mělo být použití ochranné cyklistické helmy. Tu by měl mít nasazenou a řádně připevněnou na hlavě povinně každý, kterému je méně než 18. let. Dospělým jezdcům ji můžeme pro jejich bezpečnost doporučit také. Proč je přilba důležitá? Téměř polovina zranění při pádu z kola je úraz hlavy. Následuje zranění končetin. Pokud jede cyklista rychlostí 15 km/hod. a spadne, odpovídá jeho pád skoku po hlavě na beton z výšky jednoho metru. Pokud jede například rychlostí 25 km/hod., odpovídá jeho pád skoku na beton z 2,5 metrové výšky.