Policie České republiky  

Přejdi na

Naším cílem je Vaše bezpečí


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 
Středočeský kraj název

Policie České republiky – KŘP Středočeského kraje

Statistika dopravní nehodovosti za rok 2020

RAKOVNICKO – Údaje o dopravních nehodách, které řešili dopravní policisté za uplynulý rok. 

Dopravních nehod v roce 2020 ubylo ve srovnání s rokem 2019, což je dobrá zpráva, avšak stále čísla nejsou ideální. Loni havarovalo 825 řidičů a v roce 2019 bylo o 50 nehod více, to znamená 875. Svým zraněním podlehly při dopravní nehodě v loňském roce 2 osoby a v roce 2019 zemřelo na silnicích 8 lidí. Těžké zranění utrpělo v loňském roce 12 osob, v předloňském roce jich bylo 15. S lehkým zraněním vyvázlo loni 114 lidí a v předloňském roce jich bylo 144.

Dopravní policisté řešili za loňský rok celkem 825 dopravních nehod. Nejčastěji docházelo k dopravním nehodám mimo obec, kde jsme evidovali 522 dopravních nehod. V obcích jsme řešili 303 nehod. Na silnicích I. třídy počet dopravních nehod klesl. V loňském roce bylo evidováno 157 nehod a v roce 2019 jich bylo 183. Téměř stejná čísla ve statistikách jsou v počtu týkající se nehod na silnicích II. třídy. Na komunikacích této třídy bylo loni 325 nehod, což je o 4 méně než v roce předloňském.
Nejčastěji šetřili dopravní policisté nehody na úseku mezi Rakovníkem a okolními obcemi, jako je Ruda, Kněževes, Pavlíkov, Čistá, Lišany, Křivoklát a Jesenice.

Vedoucí rakovnických dopravních policistů npor. Ladislav Heller, DiS. uvádí, že nejrizikovějším úsekem je stále silnice II. třídy č. 237 mezi Rakovníkem a Rudou, kde řidiči nepřizpůsobují rychlost především v zatáčkách a neustále porušují dopravní značení zákaz předjíždění nebo předjíždějí před vrcholem stoupání silnice, což kolikrát končí vážnou až tragickou dopravní nehodou, jako tomu bylo v předešlých letech.

Nejvíce nehod bylo způsobeno nesprávným způsobem jízdy (například nevěnování se plně řízení – telefonování, ladění rádia apod., nedodržení bezpečnostní vzdálenosti mezi vozidly), přičemž loni jich bylo 354, v roce 2019 „díky“ nesprávnému způsobu jízdy havarovalo 417 řidičů. Druhou nejčastější příčinou je nepřiměřená rychlost, kdy v loňském roce vlivem nepřizpůsobení rychlosti havarovalo 130 řidičů, v předloňském roce jich bylo o 13 méně. Neopomeneme ani nedání přednosti v jízdě a předjíždění. Loni došlo kvůli nedání přednosti k 75 nehodám, a co se týče předjíždění, takových bylo osmnáct. Bohužel se řidičům nevyhnuly ani srážky se zvěří. Zde evidujeme mírný pokles v porovnání s rokem 2019. Loni se střetlo se srnou, divokým prasetem či jiným zvířetem 243 řidičů, přičemž v roce 2019 takových střetů bylo o 5 více, tedy 248.

Co ale není dobrá zpráva, je vyšší počet požitého alkoholu u viníků dopravních nehod. V loňském roce takových řidičů, kteří usedli za volant v podnapilém stavu a způsobili dopravní nehodu, bylo 25. V předloňském roce jich bylo 19.

Kontroly, které policisté ve výkonu provádějí, nemůžou odhalit všechna přestupková jednání. Každopádně hlídky ani v tomto roce nepovolí a budou nadále odhalovat přestupky v dopravě, a řidiči, kteří porušují pravidla na pozemních komunikacích, musí počítat s tím, že je postih nemine.

Neopomeneme se zaměřit také na nejzranitelnější účastníky silničního provozu, kterými jsou chodci, cyklisté a motocyklisté. U těch budeme dbát na to, aby používali ochranné a reflexní prvky a byli tak lépe viděni a chráněni.


por. Bc. Michaela Richterová
tisková mluvčí
P ČR Rakovník
15. února 2021

vytisknout  e-mailem