Trestní oznámení
Zveřejnění podle ustanovení § 5 odst. 3 zákona č. 106/1999 Sb.
"1. Podle čeho NCOZ určí bez vyšetřování, že se nejedná o trestní oznámení proti
pachatelům, ale o žádost o dohled?
2. Kdo jim tuto praxi povolil? Jedná se totiž o zločineckou metodu známou pod
zkratkou BRADAVICE.
3. O který zákon se tato metoda opírá a jakým právem porušuje zákony České
republiky a vůbec základní principy právního státu?“
NCOZ se seznámila s obsahem žádosti a po jeho vyhodnocení sdělila žadatelce následující informace:
Ad 1)
Veškerá podání se posuzují vždy podle svého obsahu, bez ohledu na to, jak jsou označena.
Pokud je jádrem podnětu žadatelky informace, že krajský státní zástupce svou činností údajně kryje činnost organizované skupiny ve prospěch určité fyzické osoby, pak nezbývá, než postupovat ve smyslu § 12d odst. 1 zákona č. 283/1993 Sb., o státním zastupitelství, kdy je „Nejblíže vyšší státní zastupitelství je oprávněno vykonávat dohled nad postupem nejblíže nižších státních zastupitelství ve svém obvodu při vyřizování věcí v jejich příslušnosti a dávat jim k jejich postupu písemné pokyny.“
Ad 2)
Postoupení příslušnému orgánu (VSZ v Praze) není zločinecká metoda či krytí trestné činnosti, ale zákonný postup, kterým se policejní orgán při vyřízení podání řídí. Lze předpokládat, že by v případě zjištění pochybení státního zástupce JUDr. Susky či jiných osob, případně při podezření z trestné činnosti, vydalo VSZ v Praze resp. jeho vedení, pokyn příslušnému policejnímu orgánu k prošetření těchto okolností.
O postupu policejního orgánu byla žadatelka opakovaně vyrozumívána.
Ad 3)
§ 12d odst. 1 zákona č. 283/1993 Sb., o státním zastupitelství.
pplk. Mgr. Iva Knolová
NCOZ SKPV
6.5.2021