Policie České republiky – KŘP Moravskoslezského kraje
Úkoly policejní hlídky, jména policistů, velikost DZ, resp. elektronického podání
Zveřejnění podle ustanovení § 5 odst. 3 zákona č. 106/1999 Sb.
Žádost a odpověď:
„Vážený pane,
v reakci na vaši odpověď Č. j. …. tedy upřesníme dotaz.
Žádaným výpisem GPS jsme si zajistili, že s poskytnutými údaji již nemůže být později manipulováno.
Ptáme se tedy konkrétně na vůz 9T9 7425.
Dodejte nám prosím knihu jízd za den 22.1.2023. V záznamech by mělo být vidět, kdo vůz přebíral a kdo ho tedy řídil, kde a za jakým účelem bylo s vozem ten den jezděno.
Aby jste zbytečně nemusel zatěžovat pracovníky PČR, upřesníme dobu, kdy nás to zajímá. Je to tedy 22.1.2023 od 8:00 do 16:00.
Z tohoto dne také chceme záznam, kterým se určuje, co řidič tohoto vozu a jeho spolujezdec, měli za úkol. Také jejich jména či služební čísla.
…..
Ještě malý dotaz. 5.10.2022 v tomto voze byli 4 příslušníci PČR a to v 11:00. Sdělte nám prosím jejich jména, pokud s tím máte problém kvůli ochraně osobních údajů, tak prosíme o sdělení služebních čísel. Také sdělení kdo byl vedoucí hlídky a kdo vozidlo řídil.
Dále se chceme dotázat, jakým způsobem Vám pak elektronicky můžeme poslat videa z onoho dne, co se týkají právě tohoto vozu? Jedná se o dvě usvědčující videa, kdy každé má cca 100 MB.“
Pro přehlednost byly jednotlivé dotazy označeny (očíslovány).
Dotaz č. 1: „Ptáme se tedy konkrétně na vůz 9T9 7425. Dodejte nám prosím knihu jízd za den 22.1.2023. V záznamech by mělo být vidět, kdo vůz přebíral a kdo ho tedy řídil, kde a za jakým účelem bylo s vozem ten den jezděno. Aby jste zbytečně nemusel zatěžovat pracovníky PČR, upřesníme dobu, kdy nás to zajímá. Je to tedy 22.1.2023 od 8:00 do 16:00.
Z tohoto dne také chceme záznam, kterým se určuje, co řidič tohoto vozu a jeho spolujezdec, měli za úkol. Také jejich jména či služební čísla.“
Odpověď: V příloze vám poskytujeme údaje z knihy provozu služebního vozidla dopravního inspektorátu Městského ředitelství policie Ostrava, RZ 9T9 7425, a to v rozsahu vámi uvedeného dne (tedy 22. ledna 2023) a požadavku k zaznamenanému jménu řidiče. Další vámi požadované informace, které pojíte s knihou jízd, v této nejsou zaznamenány. Řidičkou služebního vozidla byla v tento den pprap. Lenka Vavrečková, spolujezdcem a současně velitelem hlídky byl pprap. Lukáš Kubíček.
V žádosti jste specifikoval konkrétně čas od 8:00 do 16:00 hodin dne 22. ledna 2023, přičemž jste žádal „co řidič tohoto vozu a jeho spolujezdec měli za úkol“, potažmo „za jakým účelem bylo s vozem ten den jezděno“. Je tedy zřejmé, že spojujete vámi uváděné časové rozpětí s konkrétní plánovanou činností policistů v této vymezené době. Proto vám jakožto nejpřiléhavější poskytujeme zaznamenané informace zjištěné z instruktáže č. 4489147, kde je uvedeno následující:
10:00 – 10:15 instruktáž, seznámení s informačními systémy, přesun na stanoviště
10:15 – 10:30 přesun na stanoviště
10:30 – 12:00 Frýdecká, u Škrobálkové – speciální kontrola „alkohol + jízdní pruhy, mobil, pásy“
12:00 – 15:00 Frýdecká, Bohumínská – alkohol, nesprávný způsob jízdy, chodci, jízdní pruhy,
mobil, rychlost
15:00 – 19:00 BO Vítkovice x Litvínov, Vavrečková stanoviště Rudná x Závodní
Kubíček stanoviště Ruská x Závodní, začátek zápasu 16:00
po nájezdu obv. Vítkovice
Dotaz č. 2: „Ještě malý dotaz. 5.10.2022 v tomto voze byli 4 příslušníci PČR a to v 11:00. Sdělte nám prosím jejich jména, pokud s tím máte problém kvůli ochraně osobních údajů, tak prosíme o sdělení služebních čísel. Také sdělení kdo byl vedoucí hlídky a kdo vozidlo řídil.“
Odpověď: Co se týká dne 5. října 2022 a tohoto služebního vozidla, disponujeme zaznamenanou informací o třech policistech dopravního inspektorátu Městského ředitelství policie Ostrava: řidič pprap. Daniel Ohřál, velitel hlídky pprap. Pavel Kotula a třetí člen pprap. Markéta Chadziandoniu.
Dotaz č. 3: „Dále se chceme dotázat, jakým způsobem Vám pak elektronicky můžeme poslat videa z onoho dne, co se týkají právě tohoto vozu? Jedná se o dvě usvědčující videa, kdy každé má cca 100 MB.“
Odpověď: Pravidla pro příjem podání v sekci „eKomunikace“ jsou detailně popsána na www.policie.cz: https://www.policie.cz/clanek/pravidla-pro-prijem-podani.aspx . Zde jsou obsaženy také informace o maximální možné velikosti datové zprávy, přípustných formátech, specifická pravidla pro podání předaná na přenosném technickém nosiči dat a kontakty.
Doprovodná informace: Dálkovým přístupem jsou zveřejněny transparentně všechny vyžádané informace, vyjma těch, které si vyžádal separátně žadatel pro své účely (např. konkrétní zápis v knize provozu dokládající odpověď povinného subjektu) či uvedení č. j., které se týká výhradně žadatele.