Policie České republiky – KŘP Libereckého kraje
Žádost o informace podle zákona 106/1999 Sb.
Otázky a odpovědi k údajnému padělání a pozměnění veřejné listiny na okresním soudu.
Žádost o poskytování informace v souladu se zákonem č. 106/1999Sb. o svobodném přístupu k informacím na položené otázky v souladu s čl. 36 odst. 1 zákona č. 2/1993 Sb. základních práv – nestranně a pravdivě, a to v písemné podobě a jejich zveřejnění v rozsahu na úřední desce spolu s položenými otázkami a průvodním vyjádřením, aby občané mohli posoudit a měli informace , zda odpovědi tohoto ze strany Policie ČR, jsou pravdivé nebo zavádějící nebo úmyslně nepravdivé informace, a to i ve věci padělané a pozměněné veřejné listiny při poškození cizích práv náležející účastníku řízení podle čl. 96 odst. 2 zákona 1/1993 Sb. Ústavy ČR , kdy rozsudek vydaný v písemné v r. 2003 u okresního soudu v XX podobně v r. 2003 pod čj. 3C 148/87-595 ze dne 21.11.2003 za účelem podvodu nebyl veřejně a ústně vyhlášen v soudním řízení pod čj. 3C 148/87 vedeném u okresního soudu v XX.
Žádost s 12 otázkami žadatele naleznete v příloze v souvislostech.
Odpověď k žádosti o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb.
Dne 30. 9. 2019 jsme prostřednictvím elektronické podatelny Krajského ředitelství policie Libereckého kraje obdrželi soubor otázek označených body 1.1. až 1.12, na které Vám poskytujeme odpovědi v režimu zákona o svobodném přístupu k informacím č. 106/1999 Sb.
K otázce 1.1
Informace byla poskytnuta v souladu se zákony, protože ve věci rozhodovaly nezávislé soudy České republiky. Policie ČR nevyužila v této souvislosti žádnou účelovou pomluvu. Policie ČR není ze zákona oprávněná zkoumat rozhodnutí soudu. Proti rozhodnutí soudu existují řádné opravné prostředky. U občanského soudního řízení je to odvolání, které je nutno podat v zákonem stanovené lhůtě nadřízenému orgánu. Informace o tom k jakému nadřízenému orgánu a v jaké lhůtě jsou k dispozici v poučení každého soudního rozhodnutí včetně rozsudku. Pokud lhůta marně uplyne nebo napadený rozsudek potvrdí odvolací orgán, pak takové soudní rozhodnutí nabývá právní moci a také vymahatelnosti. Pokud je napadáno již pravomocné rozhodnutí, lze využít některý z mimořádných opravných prostředků. V občanském soudním řízení to je dovolání, žaloba pro zmatečnost nebo žaloba na obnovu řízení.
K otázce 1.2
Důkazem k našemu konstatování je „protokol o jednání Okresního soudu XX č.j. 4C 148/87-592 ze dne 21. 11. 2003“, který měl policejní orgán k dispozici.
K otázce 1.3
Ano, policejní orgán PČR KŘP LK takovým listinným důkazem disponoval a je jím „protokol o jednání okresního soudu XX č.j. 4C 148/87-592 ze dne 21. 11. 2003“.
K otázce 1.4
Usnesením Okresního soudu v XX ze dne 24.7.2008 č.j. 4C 184/87-689 bylo výrokem III. opraveno nesprávné označení senátu ve spisové značce rozsudku 3C 148/87-595 na správné 4C 148/87-595. Usnesení bylo usnesením Krajského soudu v XX ze dne 27.11.2008 č.j. 24Co 443/2008-711 ve výroku I. a ve výroku III. potvrzeno.
K otázce 1.5
Policejní orgán i příslušníci PČR územního odboru Semily, včetně policisty XX si byli vědomi svých zákonných povinností. Údajné padělání rozsudku 3C 148/87-595 (usnesením OS XX opraveno na 4C 184/87-689 – viz odpověď 1.4) bylo šetřeno pod č.j. KRPL-13284/ČJ-2016-181114 a dozorováno státním zástupcem. Celý případ byl zaslán k posouzení věcně příslušnému policejnímu orgánu Služby kriminální policie a vyšetřování Národní centrály proti organizovanému zločinu se závěrem, že text obou dokumentů je po obsahové stránce v jejich výrokových částech identický, identicky konstatuje rozhodnutí, práva a povinnosti žalobce a žalované, popřípadě znalce, odstavce však nejsou identicky označené. Policejní orgán NCOZ SKPV tedy konstatuje, že jednáním XX nedošlo k žádnému padělání či pozměňování veřejné listiny, tak, jak se domnívá podatel, a nespatřuje v konání XX naplnění žádné konkrétní skutkové podstaty trestného činu (minimálně chybí znaky skutkové podstaty jako jsou „jednání“, „následek“ a „příčinný vztah“ mezi nimi).
K otázce 1.6
Policejní orgán i příslušníci PČR územního odboru Semily, včetně policisty XX si byli vědomi svých zákonných povinností. Údajné padělání rozsudku 3C 148/87-595 (usnesením OS XX opraveno na 4C 184/87-689 – viz odpověď 1.4) bylo šetřeno pod č.j. KRPL-13284/ČJ-2016-181114 a dozorováno státním zástupcem. Celý případ byl zaslán k posouzení věcně příslušnému policejnímu orgánu Služby kriminální policie a vyšetřování Národní centrály proti organizovanému zločinu se závěrem, že text obou dokumentů je po obsahové stránce v jejich výrokových částech identický, identicky konstatuje rozhodnutí, práva a povinnosti žalobce a žalované, popřípadě znalce, odstavce však nejsou identicky označené. Policejní orgán NCOZ SKPV tedy konstatuje, že jednáním XX nedošlo k žádnému padělání či pozměňování veřejné listiny, tak, jak se domnívá podatel, a nespatřuje v konání XX naplnění žádné konkrétní skutkové podstaty trestného činu (minimálně chybí znaky skutkové podstaty jako jsou „jednání“, „následek“ a „příčinný vztah“ mezi nimi).
K otázce 1.7
Policejní orgán i příslušníci PČR územního odboru Semily, včetně policisty XX si byli vědomi svých zákonných povinností. Údajné padělání rozsudku 3C 148/87-595 (usnesením OS XX opraveno na 4C 184/87-689 – viz odpověď 1.4) bylo šetřeno pod č.j. KRPL-13284/ČJ-2016-181114 a dozorováno státním zástupcem. Celý případ byl zaslán k posouzení věcně příslušnému policejnímu orgánu Služby kriminální policie a vyšetřování Národní centrály proti organizovanému zločinu se závěrem, že text obou dokumentů je po obsahové stránce v jejich výrokových částech identický, identicky konstatuje rozhodnutí, práva a povinnosti žalobce a žalované, popřípadě znalce, odstavce však nejsou identicky označené. Policejní orgán NCOZ SKPV tedy konstatuje, že jednáním XX nedošlo k žádnému padělání či pozměňování veřejné listiny, tak, jak se domnívá podatel, a nespatřuje v konání XX naplnění žádné konkrétní skutkové podstaty trestného činu (minimálně chybí znaky skutkové podstaty jako jsou „jednání“, „následek“ a „příčinný vztah“ mezi nimi).
K otázce 1.8
Policejní orgán včetně policisty XX si byli vědomi svých zákonných povinností. Údajné padělání rozsudku 3C 148/87-595 (usnesením OS XX opraveno na 4C 184/87-689 – viz odpověď 1.4) bylo šetřeno pod č.j. KRPL-13284/ČJ-2016-181114 a dozorováno státním zástupcem. Celý případ byl zaslán k posouzení věcně příslušnému policejnímu orgánu Služby kriminální policie a vyšetřování Národní centrály proti organizovanému zločinu se závěrem, že text obou dokumentů je po obsahové stránce v jejich výrokových částech identický, identicky konstatuje rozhodnutí, práva a povinnosti žalobce a žalované, popřípadě znalce, odstavce však nejsou identicky označené. Policejní orgán NCOZ SKPV tedy konstatuje, že jednáním XX nedošlo k žádnému padělání či pozměňování veřejné listiny, tak, jak se domnívá podatel, a nespatřuje v konání XX naplnění žádné konkrétní skutkové podstaty trestného činu (minimálně chybí znaky skutkové podstaty jako jsou „jednání“, „následek“ a „příčinný vztah“ mezi nimi).
K otázce 1.9
Při zpracování a zasílání odpovědí žadatelům o informace postupují policisté Krajského ředitelství policie Libereckého kraje podle zákona o svobodném přístupu k informacím č. 106/1999 Sb. a v souladu s platnou spisovou službou. Pro všechny policisty Krajského ředitelství policie České republiky jsou při vypravování písemností závazné právní a služební předpisy upravující výkon spisové služby v podmínkách Policie České republiky. Pracovníci Krajského ředitelství postupují podle zmíněných norem a také v souladu se zákonem č. 106/1999 Sb.
K otázce 1.10
V této otázce je třeba požádat o vyjádření Okresní státní zastupitelství v XX, které je podle zákona o svobodném přístupu k informacím č. 106/1999 Sb. rovněž samostatným povinným subjektem, který na základě žádostí občanů poskytuje za subjekt státní zastupitelství informace o své činnosti a svém působení.
K otázce 1.11
Stejně tak jako o odpověď na otázku 1.10 je třeba požádat o vyjádření Okresní státní zastupitelství v XX, které je podle zákona o svobodném přístupu k informacím č. 106/1999 Sb. rovněž samostatným povinným subjektem, který na základě žádostí občanů poskytuje za subjekt státní zastupitelství informace o své činnosti a svém působení.
K otázce 1.12
Údajné padělání rozsudku 3C 148/87-595 (usnesením OS XX opraveno na 4C 184/87-689 – viz odpověď 1.4) bylo šetřeno pod č.j. KRPL-13284/ČJ-2016-181114 a dozorováno státním zástupcem. Celý případ byl zaslán k posouzení věcně příslušnému policejnímu orgánu Služby kriminální policie a vyšetřování Národní centrály proti organizovanému zločinu se závěrem, že text obou dokumentů je po obsahové stránce v jejich výrokových částech identický, identicky konstatuje rozhodnutí, práva a povinnosti žalobce a žalované, popřípadě znalce, odstavce však nejsou identicky označené. Policejní orgán NCOZ SKPV tedy konstatuje, že jednáním XX nedošlo k žádnému padělání či pozměňování veřejné listiny, tak, jak se domnívá podatel, a nespatřuje v konání XX naplnění žádné konkrétní skutkové podstaty trestného činu (minimálně chybí znaky skutkové podstaty jako jsou „jednání“, „následek“ a „příčinný vztah“ mezi nimi).
5. 11. 2019
por. Bc. Ivana Baláková
Oddělení tisku a prevence
Česká Lípa