Policie České republiky  

Přejdi na

Služba veřejnosti a prestižní povolání


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 
Ústecký kraj název

Policie České republiky – KŘP Ústeckého kraje

Žádost o poskytnutí informace dle zákona č.106/1999 Sb.

ÚSTECKÝ KRAJ - Dotaz na omezení rychlosti a provádění silničních kontrol v úseku dálničních tunelů Panenská a Libouchec na D8. 

Dotaz č. 1:

Proč je dané místo pod tak intenzivní kontrolou, když nehodovost je mizivá, kdo o tom rozhodl a jaký to má smysl a proč je na úseku (mezi tunely) omezena rychlost na 80 km/h?

Odpověď:

Výše uvedený úsek, kde je mimo jiné prováděn každodenní výkon služby na dálnici D 8 se skládá z předportálových úseků tunelu Panenská a tunelu Libouchec jejich součástí je i mezitunelový úsek, z čehož vyplývá, že se jedná o jeden tunelový celek. Přičemž na stojinách portálu a v celém tomto úseku je umístěno dopravní značení B 20a, která má v základním stavu nastaven symbol „80“, což je základní rychlost v tunelovém úseku. Toto dopravní značení bylo stanoveno a je plně v souladu s TP 98 – technické podmínky které stanovují technologické vybavení tunelů pozemních komunikací, TP 141 – technické podmínky, které stanovují zásady pro systémy proměnného dopravního značení a zařízení pro proměnné provozní informace na pozemní komunikaci, TP 154 – technické podmínky pro provoz, správu a údržbu tunelů pozemních komunikacích a další. Ukončení omezené rychlosti je vzhledem ke skutečnosti, že se jedná o dálnici provedeno dopravní značkou B 26 ve směru na Prahu za odstavným místem za tunelem Libouchec a ve směru na SRN za tunelem Panenská.

Tunel na komunikaci je velmi specifické a potencionálně nebezpečné místo, kde se musí nadstandardně dbát zejména o bezpečnost a plynulost provozu již za normálních okolností a hlavní zásadou je ochrana životů a zdraví osob, ochrana životního prostředí a snižování ekonomických ztrát vyplývajících z krizových situací. Na základě těchto skutečností je při jízdě ze SRN na Prahu při průjezdu tunelem Panenská nutné zajistit bezpečnost a plynulost provozu takovému stavu, aby při jakékoliv krizové situaci v tunelu Libouchec bylo možno bezpečně zastavit provoz vozidel, která již vyjela z tunelu Panenská. Z toho vyplývá, že je zcela na místě nekompromisně postihovat jakékoliv porušení stanovených předpisů, zejména pak porušení zákona o silničním provozu.

Z uvedeného krátkého popisu je zřejmé, že výkon služby ve výše uvedeném úseku má preventivní a výchovnou funkci, výkon služby v tomto prostoru je prováděn každý den.
 

Dotaz č. 2:

Kolikrát v posledních 3 letech dávala PČR podnět správci komunikace na zlepšení dopravního značení, když v úseku mimo tunely vzbuzuje značení pocit(nejen můj jak bylo dokládáno), že je zde povolena větší rychlost?

Odpověď:

Na základě Vašeho požadavku Vám sděluji, že police nedávala zádný podnět správci komunikace na zlepšení dopravního značení, neboť správce provádí kontrolu dle silničního zákona a pravidelnou údržbu tunelových celků každý měsíc. Dle našeho názoru je zde dopravní značení dostatečné a názor, že při výjezdu z tunelu tomu tak není musíme kategoricky odmítnout, neboť před výjezdem z tunelu je dopravní značení omezující rychlost vozidla opakováno, ostatně tak tomu je v celém omezeném úseku. Dále Vám sděluji, že na základě vašeho podnětu jsme dne 17. 7. 2013 učinili dotaz k omezení rychlosti a dopravnímu značení přímo na Ředitelství silnic a dálnic ČR. Odpověď jsme obdrželi obratem. Dopravní značení je osazeno dle projektové dokumetace a stanovení a je v souladu s cílem zajistit plynulost silničního provozu.

Dále Vám sděluji, že veškerá korespondence je taktéž v kopii zasílána odboru vnitřní kontroly, který provádí šetření na základě Vašeho podání.
 

vytisknout  e-mailem