Policie České republiky  

Přejdi na

Pomáhat a chránit


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 
Moravskoslezský kraj název

Policie České republiky – KŘP Moravskoslezského kraje

Policisté se zaměřili na chodce

Ms kraj: Policisté působili preventivně na chodce, kteří jsou v silničním provozu ohroženou skupinou.  

 

V kraji proběhla dopravně bezpečnostní akce - výsledky
 
V minulém týdnu proběhla od středy do pátku v odpoledních hodinách v celém kraji dopravně bezpečnostní akce,
DBA chodci 15.12.2010 c. 1.jpg
jejímž cílem bylo působit preventivně na chodce, kteří jsou jakožto účastníci silničního provozu ohroženou skupinou, o to více za snížené viditelnosti. Moravskoslezští policisté se proto v těchto dnech opětovně zaměřili ještě více, než je obvyklé v průběhu roku, na nemotorizované účastníky silničního provozu.
 
Policisté kontrolovali u vytipovaných, frekventovaných přechodů pro chodce, zda se chodci chovají při přecházení silnic dle platných norem a zbytečně – například přeběhnutím cesty mimo přechod - neohrožují jak sebe, tak ostatní. Policisté samozřejmě dohlíželi v souvislosti s akcí na dodržování pravidel silničního provozu ze strany řidičů (výsledky akce jsou uvedeny níže). Akci podporoval BESIP a mediálně Rádio Čas.
 
Policisté se bezpečnosti chodců v průběhu roku neustále věnují. Na podzim a v zimě je potřeba chodce o to více upozorňovat na možná rizika související s touto roční dobou. Je nutné brát v úvahu ranní husté mlhy, pozdní rozednívání a brzký nástup tmy, a dále zasněženou vozovku a kratší brzdnou dráhu vozidla. Tyto podmínky, kdy některé je možné označit jako sníženou viditelnost, mají vliv na řidiče. Osvětlení pouličních lamp těžko nahradí denní svit, takže řidiči mohou chodce spatřit na kratší vzdálenost. A na druhou stranu, je mnoho lidí, kteří mají oblečení tmavé, bez jakéhokoli světlého, nebo reflexního bodu.
DBA chodci 15.12.2010.jpg
 
Policisté tedy doporučují uvědomit si, že za snížené viditelnosti jsem jako osoba v tmavém kabátu a kalhotách viditelná někdy na až poslední chvíli. A proto nosit světlejší barvy. U dětí by měly být samozřejmostí reflexní prvky, čím více, tím lépe (na oblečení, aktovkách, taškách…). Chodci by měli také respektovat řidiče, pro které je někdy velmi nesnadné bezpečně zastavit vozidlo před přechodem, na který mu náhle někdo vběhne. Chodci nemají absolutní přednost!
 
Když se podíváme na statistiku, policisté zaznamenali za období od ledna do konce listopadu letošního roku v Moravskoslezském kraji celkem 7 172 dopravních nehod. Zemřelo při nich 67 osob, 265 osob bylo zraněno těžce a 2 129 lehce. Srážku s chodcem zaznamenali policisté v 408 případech, z toho bylo 109 s dítětem. Řidiči motorových vozidel zavinili 6 127 nehod. Chodci zavinili 131 nehod (děti zavinily 54 nehod).
  
Výsledky dopravně bezpečnostní akce
 
Jak je výše napsáno, policisté věnovali pozornost nejen chodcům, ale také řidičům. U nich kontrolovali, zda neřídí pod vlivem alkoholických nápojů, nepřekračují povolenou rychlost a dodržují veškerá pravidla silničního provozu.
 
V rámci Moravskoslezského kraje se do akce zapojilo téměř 300 policistů. Zjistili celkem 300 přestupků. Na místě vyřídili 272 přestupků, výše uložených pokut přesáhla 129 000 korun. Za volant usedli pod vlivem alkoholických nápojů 3 řidiči, předepsanou rychlost překročilo 10 řidičů. Nevyhovující technický stav mělo 167 vozidel. Policisté zjistili 29 případů nepoužití bezpečnostních pásů, 4 případy nepoužití zádržného systému, 24 dopravních přestupků u chodců a 2 u cyklistů.
 
 
por. Mgr. Soňa Štětínská
Krajské ředitelství policie Moravskoslezského kraje
20. 12. 2010
 
                                                                                                                      
 
                                                                                                      
 
                                                                          
 
 
 
 
 
                                                                          
 
 
 
 

vytisknout  e-mailem