Policie České republiky  

Přejdi na

Služba veřejnosti a prestižní povolání


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 
Královéhradecký  kraj název

Policie České republiky – KŘP Královéhradeckého kraje

Spokojenost zastupitelů obcí z území bývalého okresu Náchod s činností Policie ČR

Analýza výsledků dotazníkového šetření 

Závěry analýzy průzkumu spokojenosti zastupitelů měst a obcí s prací Policie ČR na teritoriu okresního ředitelství Náchod
            Průzkum spokojenosti obecních zastupitelů s prací PČR, který byl za součinnosti obecních a městských zastupitelstev proveden v  1. polovině roku 2008 prokázal, že v nejdůležitějších kritériích, kterými jsou bezpečnostní situace, důvěra občanů v policii, chování policistů a spolupráce s ostatními orgány a institucemi státní správy (obecní zastupitelstva, městská policie apod.) převládá vysoce pozitivní hodnocení. To jsou srovnatelná fakta, která byla zjištěna i průzkumem veřejného mínění provedeného v roce 2007 agenturou IPSOS TAMBOR. Ke stejným závěrům se dospělo i v otázkách, kde byla činnost policie vnímána negativně. Jsou to zejména oblasti vlastní prezentace PČR v elektronických médiích – zejména na internetových stránkách, otázka zvýšení prestiže povolání policisty a informovanosti občanů ze strany policie. I když se v těchto oblastech nejedná o přímou policejní práci v terénu, je to součástí celkového image PČR a jedna z forem zlepšení vztahů mezi veřejností a policií. Odstranění komunikačního deficitu a vhodná propagace policejní práce jsou při tom jedním z nejefektivnějších nástrojů, jak zamezit velmi častému zpochybňování PČR jako instituce ve sdělovacích prostředcích.
                Korupce a korupční chování jako jedno z mediálně vděčných témat není na základě zjištěných odpovědí na teritoriu okresu Náchod nijak rozšířeným problémem, i když v této souvislosti nelze opomíjet a podceňovat ani to jedno procento respondentů, kteří se s tímto typem jednání setkali.
                Činnost Policie ČR je službou veřejnosti a proto by měla reflektovat její potřeby a usilovat o zlepšení činností na místech, kde to občané nejvíce vnímají – to znamená ve fyzické přítomnosti policistů v ulicích, v přístupu k občanům a ke komunikaci s nimi obecně. To jsou oblasti, ve kterých vidí největší rezervy jak oslovení zastupitelé, tak i občané – respondenti výzkumu prováděného v roce 2007 na území bývalého Východočeského kraje nezávislou agenturou.
                Na závěr lze konstatovat, že výsledky provedeného dotazníkového průzkumu je možno využít jako cennou zpětnou vazbu a soubor podnětů pro zlepšení práce Policie ČR na teritoriu okresního ředitelství Náchod s cílem vytvořit moderní, funkční a na občany orientovanou státní instituci.
 
Zdroje informací a údajů:
                Zpráva byla zpracována na základě výsledků vlastního „Průzkumu spokojenosti občanů s prací Policie ČR, prováděného prostřednictvím zastupitelů měst a obcí na teritoriu okresního ředitelství Náchod“ a loňského průzkumu veřejného mínění agentury IPSOS TAMBOR na téma „Spokojenost občanů s prací Policie ČR“.

vytisknout  e-mailem