Policie České republiky – KŘP Královéhradeckého kraje
Hřebečský tunel opět průjezdný
Rekonstrukce je po dvou letech u konce.
Rekonstrukce a doplnění bezpečnostního vybavení tunelu Hřebeč na komunikaci č. I/35 mezi Moravskou Třebovou a Svitavami – II. etapa
Včera, dne 29. 1. 2009, bylo po více jak dvou letech prací dokončeno a předáno do zkušebního provozu zrekonstruované a doplněné bezpečnostní vybavení tunelu Hřebeč na komunikaci č. I/35(silnice určená pro mezinárodní provoz E 442). |
---|
Co bylo předmětem rekonstrukce:
Ve II. etapě byl tunel doplněn především o dieselgenerátor v kontejnerovém provedení, dopravní značky, informační tabule, poloportály a silniční svodidla, pevné kamery, ochranu před úderem blesku (velín + DA), výměnu reverzních ventilátorů, připojení systémů na další složky (HZS, Policie ČR a SÚS).
Jak je doprava v tunelu řízena:
Řízení silničního provozu v tunelu a v jeho nejbližším okolí je řešeno pomocí proměnného dopravního značení. Svislé dopravní značení je navrženo tak, aby vyhovovalo případnému mimořádnému provozu v tunelu. V případě požadavku na snížení rychlosti jízdy vozidel jedoucích do tunelu jsou instalovány v obou směrech před vjezdem do tunelu proměnné světelné dopravní značky B20a omezující rychlost jízdy vozidel na 60 km/h případně na 40 km/h.
Co dětal v případě uzavření tunelu:
Proměnné dopravní značení v případě uzávěry tunelu odklání provoz na objízdnou trasu po vedlejší silnici. Při příjezdu od Svitav je tento odklon dopravy na objízdnou trasu proveden na křižovatce před začátkem tunelu Hřebeč. Při příjezdu od Moravské Třebové je doprava odkloněna před příjezdem na údolní estakádu. Objízdná trasa povede po vedlejší silnici s opětovným připojením na hlavní silnici. Před příjezdem k tunelu směrem od Svitav nebo Moravské Třebové jsou instalovány na poloportálech proměnné informační značky.
Další novinky /osvětlení, protipožární zabezpečení apod./:
Součástí prací byla celková rekonstrukce osvětlení tunelu a větracího systému. Zcela nově byl vybudován centrální řídící systém, který umožňuje monitorování, řízení technologické a dopravní části řídícího systému v ručním nebo automatickém režimu a zobrazování naměřených hodnot nebo případně sledování doby provozu vybraných zařízení. Stavbou bylo také řešeno proti požární zabezpečení a to instalací zařízení pro detekci požáru a systém video dohledu který umožní sledovat silniční provoz v tunelu přímo ve velíně tunelu a zároveň na vzdáleném pracovišti.
Zhotovitelé prací, firma ELTODO EG Praha a.s spolu se svými subdodavateli SAM Silnice a.s. a JAST s.r.o., dodali dílo v celkové hodnotě cca 33 miliony korun. Doufáme, že uvedený systém zabezpečení tunelu přispěje k bezpečnosti silničního provozu.