Non stop linku tísňového volání 158 Policie České republiky nemusíme ani představovat. Dobře známé telefonní číslo v loňském roce využila řada lidí. Více než čtrnáct tisíc telefonátů, přesně 14.389 volání, zaznamenali policisté na Operačním středisku Policie České republiky v Náchodě. Z tohoto velkého počtu považují muži zákona přibližně polovinu, tedy 7.866 telefonátů, jako využitelná volání. Mohli při nich lidem pomoci nebo poradit. Občané si prostřednictvím linky 158 volali policii k dopravním nehodám, k občanským neshodám, či ke krádežím.
Naopak 6.523 telefonátů z loňského roku považují za volání nevyužitelná. Někdy se volající spletli, někdy však zkoušeli trpělivost službu konajících policistů. Vzhledem k tomu, že je linka 158 linkou bezplatnou, kromě opilců, bláznů či otravů, zkoušely volat i děti školou povinné.
Naprosto nezodpovědně tak blokovaly tísňovou linku jiným lidem v nouzi. Než policista vyhodnotí, že si někdo jen dělá legraci nebo je zkouší, musí volajícího vyslechnout, pak teprve může konat. Nutno však dodat, že například neodbytným vtipálkům mohou službu konající policisté nechat až na 24 hodin zablokovat jejich mobil nebo je vyhledat přímo na místě telefonátu v budce.
nprap. Jana Pecoldová
5. ledna 2010