V úterý 28.9. asi půl hodiny po poledni došlo na silnici I. třídy ulice Ostravské k vážné dopravní nehodě. Místo nehody - Havířov, asi 300 m před kruhovým objezdem ve směru od Ostravy.
Řidič nákladního vozidla Renult Master jedoucí v levém jízdním pruhu nepřizpůsobil rychlost jízdy vozidla, zejména pak svým schopnostem, vlastnostem vozidla a povětrnostním podmínkám. Na mokré vozovce najel do kaluže a vozidlo se dostalo do smyku. Neovladatelný náklaďák narazil do zadní části osobního vozidla Škoda Fabia jedoucího ve stejném směru. Po střetu vozidel, renault vyjel mimo komunikaci, kde narazil do stromu. Druhé vozidlo Škoda Fabia také vyjelo mimo komunikaci a skončilo v silničním příkopu. Řidič renaultu (42) utrpěl těžká zranění, u jeho spolujezdkyně (39) léčení vážných zranění přesáhne 6 týdnů. Řidič (68) a spolujezdkyně (64) jedoucí ve škodovce byli zraněni lehce. Přítomnost alkoholu v krvi u obou řidičů byla vyloučena dechovou zkouškou. Škoda byla předběžně vyčíslena na 600 000 Kč.
Aquaplaning je jev, ke kterému dochází při zvýšené rychlosti vozidla po mokré vozovce. Jev se dá definovat jako ztráta přilnavosti pneumatiky k vozovce vlivem vody, která se dostala mezi pneumatiku a vozovku. Pneumatika se tedy nedotýká vozovky, ale vodního klínu, který se vlivem špatného odvádění vody vytvořil. Tím dochází k neovladatelnosti vozidla, která může vyústit ve vážnou nehodu.
Aquaplaningu zabraňuje především správná hloubka drážek dezénu pneumatiky. Drážky mají za úkol "sebrat" vodu a odhodit ji při otáčení kola za sebe. Při zvyšování rychlosti nebo zvýšování hladiny vodního sloupce se nestačí voda patřičně odvádět, a tím se tvoří vodní klín. Minimální hodnota drážek je zákonem stanovena na 1,6 mm pro osobní automobily. Nicméně i tato hodnota je velmi nízká a v praxi k aquaplaningu může dojít.
komisař PIS Karviná
por. Mg. Zlatuše Viačková, zpravodajství 29.9.2010