Dnes 30. března 2011 zahájila Policie ČR novou preventivně informační kampaň s názvem „Obezřetnost se vyplatí“ zaměřenou na kapesní krádeže, jejímž cílem je, aby si lidé dávali, resp. se naučili dávat pozor na své osobní věci.
Ve dnech od 30. března do 26. dubna 2011 bude kampaň probíhat ve všech hypermarketech a supermarketech Albert společnosti AHOLD Czech Republic, a. s. a v termínu od 13. dubna do 26. dubna 2011 ve vybraných prodejnách společnosti TESCO STORES ČR, a.s.
Kampaň „Obezřetnost se vyplatí“ je zahajována v tomto období z důvodu blížících se velikonočních svátků, kdy se v těchto obchodních řetězcích počítá se zvýšeným počtem nakupujících.
Ke kapesním krádežím dochází každodenně, a to zejména v místech, kde se pohybuje větší množství osob, a to nejen v nákupních centrech, ale i v prostředcích městské hromadné dopravy, na sportovních a kulturních akcí apod. V roce 2010 bylo v České republice zaznamenáno 15.223 kapesních krádeží, z toho v hlavním městě Praha 7.469 těchto skutků (tj. 49,06%).
„Buďte obezřetní a dávejte si pozor na své osobní věci. Kapsáři jsou většinou tam, kde je nejméně čekáte.“
Více informací o preventivně informační kampani „Obezřetnost se vyplatí“ naleznete
zde.
kpt. Bc. Zuzana Součková
Policejní prezidium ČR
29. března 2011