Policie České republiky

Název kraje

Policie České republiky – KŘP Olomouckého kraje

Dopravní nehody s cyklisty

Přerovsko - ve dvou případech utrpěli cyklisté těžká zranění, v jednom případě lehké zranění

K dopravní nehodě s těžkým zraněním došlo dne 15.4.2011 kolem 5:20 hodin v Kojetíně. Sedmapadesátiletý řidič jel vozidlem Renault Megane po vedlejší ulici Sladovní. Při přejíždění čtyrramenné křižovatky v přímém směru jízdy na ulici Křenovská, nedal přednost v jízdě z pravé strany jedoucímu cyklistovi (1957), který jel po hlavní silnici. Následně došlo na pravé krajnici ke střetu pravé přední části vozidla Renault do zadního kola cyklisty. Ten vlivem nárazu upadl na vozovku. Dle lékařské zprávy utrpěl cyklista zranění s předpokládanou dobou léčení přesahující 6 týdnů. Alkohol byl na místě vyloučen dechovou zkouškou. V dané věci byly policejním orgánem zahájeny úkony trestního řízení pro přečin těžké ublížení na zdraví z nedbalosti s trestní sazbou v rozmězí od šesti měsíců až na 4 léta.

Dne 15.4.2011 kolem 13:40 hodin došlo v Přerově na ulici Boženy Němcové k další dopravní nehodě s těžkým zraněním. Řidička (1982) jedoucí vozidlem Citroen se plně nevěnovala řízení svého vozidla a při odbočování vpravo na ulici Boženy Němcové, v prostoru křižovatky, ohrozila cyklistku (1927), jedoucí na jízdním kole ve směru jízdy od ulice Palackého na ulici Komenského. Následně došlo ke kontaktu pravé zadní části motorového vozidla a předním kolem cyklistky. Vlivem toho cyklistka upadla na zem. Byla převezena vozidlem RZS do přerovské nemocnice. Dle lékařské zprávy utrpěla zranění s s předpokládanou dobou léčení 2 měsíce. Alkohol byl dechovou zkouškou vyloučen. Škoda na vozidle byla vyčíslena na 2 tisíce korun, na kole na 500 Kč. V dané věci byly policejním orgánem zahájeny úkony trestního řízení pro přečin těžké ublížení na zdraví z nedbalosti s trestní sazbou v rozmězí od šesti měsíců až na 4 léta.

Dne 15.4.2011 kolem 17:40 hodin došlo v Tovačově na křižovatce ulic Podvalí - Zvolenov, k dopravní nehodě s lehkým zraněním. Řidič (1939) jel vozidlem Citroen po vedlejší silnici ve směru jízdy od ulice Zvolenov směrem k ulici Podvalí. Nerespektoval dopravní značení  a nedal přednost v jízdě po hlavní silnici jedoucí cyklistce (1952). Došlo k nárazu přední částí vozidla Citroen do jízdního kola, následkem čehož cyklistka upadla na zem. Řidičem vozidla Citroen byla převezena do přerovské nemocnice k ošetření. Dle lékařské zprávy utrpěla lehčí zranění s předpokládanou dobou léčení 2 dny. Alkohol byl vyloučen dechovou zkouškou. Na vozidle byla škoda vyčíslena na 10 tisíc korun, na jízdním kole na 500 korun. Věc je i nadále v šetření.