Policie České republiky – KŘP Plzeňského kraje
Dopravní nehodovost na Rokycansku
ROKYCANSKO - Statistické údaje za 1. pololetí 2013.
Touto cestou bychom rádi seznámili širokou veřejnost s aktuálními statistikami dopravní nehodovosti na území Policie ČR, Územního odboru Rokycany. Pro srovnání v níže uvedené tabulce jsou počty dopravních nehod v posledním desetiletí a rozbor nehodovosti dle statistických ukazatelů - počet, místo, zavinění a příčiny v prvním pololetí letošního roku.
období | 1.pol.l.r. |
2012 (+D5) |
2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
počet | 77 | 194 | 151 | 124 | 217 | 543 | 670 | 761 | 710 | 706 | 669 | 604 |
počet dopravních nehod | 77 |
---|---|
smrt účastníků | 1 |
těžké zranění | 3 |
lehké zranění | 50 |
alkohol u viníka DN | 9 |
PŘÍČINA DN: | |
nepřiměřená rychlost | 29 |
nesprávné předjíždění | 3 |
nedání přednosti | 11 |
nesprávný způsob jízdy | 24 |
MÍSTO DN: | |
silnice 1. třídy | 0 |
silnice 2. třídy | 26 |
silnice 3. třídy | 18 |
místní komunikace | 13 |
účelová komunikace (polní, lesní cesta) | 0 |
účelová komunikace (parkoviště apod.) | 3 |
NEJČASTĚJŠÍ ZAVINĚNÍ | |
řidičem motorového vozidla | 67 |
řidičem nemotorového vozidla | 9 |
chodcem | 1 |
zvěří | 0 |
Jako každý rok by policie s předloženými statistikami ráda upozornila všechny účastníky silničního provozu na nejčastější příčiny dopravních nehod, které zůstavají již po několik let stejné. Jak je z výše uvedené statistiky patrné nejčastější příčinou dopravní nehody je nepřiměřená rychlost (nepřizpůsobení rychlosti dopravně technickému stavu komunikace, nepřizpůsobení se povětrnostním podmínkám nebo snížené viditelnosti), nesprávný způsob jízdy ( nevěnování se řízení, nedodržení bezpečné vzdálenosti za vozidly).
Počet řidičů při dopravní nehodě pod vlivem návykové látky je stejný jako za 1. pololetí loňského roku. Zde je třeba zmínit, že alkohol či jiná návyková látka hraje u dopravní nehody velkou roli, jelikož řidiče pod vlivem návykové látky ovlivňují jeho ovládací a rozpoznávací schopnosti, které má vzhledem ke svému stavu, který si přivodil velmi omezené.
Vyhodnocení se týká i časových údajů, nejčastěji se na Rokycansku bouralo v úterý (16 DN) a v pátek ( 13 DN).
Mimo uvedené lze dodat, že všichni bychom měli mít při pohybu v silničním provozu na paměti tři jednoduchá pravidla: OPATRNOST, OBEZŘETNOST A OSTRAŽITOST. Jejich důsledným dodržováním, pak můžeme v mnoha případech předejít události, která by mohla v setině sekunkdy změnit náš život.
nprap. Hana Kroftová
18.7.2013