Policie České republiky  

Přejdi na

Naším cílem je Vaše bezpečí


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 
Jihomoravský kraj název

Policie České republiky – KŘP Jihomoravského kraje

Klasické a španělské gymnázium Brno-Bystrc a prevence policie ČR

BRNO: Místo činu a projektové dny 

  Ve dnech 18. a 19.12.2013 se Klasické a španělské gymnázium, Brno - Bystrc, Vejrostova 2 pro studenty a hosty změnilo na "MÍSTO ČINU".

V rámci projektových dnů si studenti, kteří se akce zúčastnili, mohli vyzkoušet různorodou práci nejen policistů na místě činu. Byly vytvořeny týmy studentů, které se podle postupně odhalovaných indícií  snažily vypátrat osobu pachatele.

Podle scénaře zadaného pořadateli došlo k následující události: Neznámý pachatel vnikl do areálu gymnázia, kde byl při páchání trestné činnosti  vyrušen údržbářem a tohoto napadl. Jedním z důležitým svědků incidentu  byl správce tělocvičny, který pachatele na útěku zahlédl. Než pachatel opustil areál školy, byl viděn dalšími dvěma svědky.

Celé rozplétání případu pak  záleželo už jen na vyšetřovacích týmech. Ty byly bedlivě sledovány  studentskými televizními štáby,, které průběžně zjišťovaly stav věci a z provizorního studia prostřednictvím tiskových mluvčích informovaly o postupu kriminalistů a vyšetřovatelů.

Vyšetřovací týmy měly možnost využít několika speciálních laboratoří.  Jedním  ze stanovišť s odborným dozorem bylo  pracoviště toxikologie. V "laboratoři" trasologie  si studenti sami odlévali stopy od obuvi z  místa činu a porovnávali se zajištěnou obuví od podezřelé osoby. Zkoumali také vzorky půdy. Nechybělo pracoviště daktyloskopie, kde si studenti zopakovali, co znamená trestní odpovědnost nebo jaký je rozdíl mezi krádeží a loupeží. V praxi viděli, jak se na místě činu zajišťují daktyloskopické stopy, jak se odebírají otisky prstů pachatelům. I na tomto pracovišti byly vyšetřovacím týmům předány další indície k dopadení pachatele a pod odborným dozorem si zde  skládaly mozaiku informací k úspěšnému dokončení případu.

Zajímavostí je, že studenti mohli po celou dobu využívat nejmodernější techniku: mobily, e-mail a internet. Proběhlo tak mnoho telefonátů nejen rodičům a známým s žádostí o cenné rady ke zdárnému splnění zadaných úkolů.

Poděkování za úspěšný průběh projektových dnů patří nejen paní ředitelce Mgr. Ivaně Shorné, ale všem pedagogům i samotným studentům,  kteří se na této velké preventivní akci podíleli.



 

nprap. Milan Gruška

20.1.2014


 

Odkazy do noveho okna

_TJB2368

_TJB2368 

Detailní náhled

_TJB2376

_TJB2376 

Detailní náhled

_TJB2384

_TJB2384 

Detailní náhled

_TJB2398

_TJB2398 

Detailní náhled

_TJB2428

_TJB2428 

Detailní náhled

_TJB2430

_TJB2430 

Detailní náhled

_TJB2465

_TJB2465 

Detailní náhled

_TJB2484

_TJB2484 

Detailní náhled

_TJB2492

_TJB2492 

Detailní náhled

_TJB2517

_TJB2517 

Detailní náhled

_TJB2526

_TJB2526 

Detailní náhled

_TJB2530

_TJB2530 

Detailní náhled

_TJB2538

_TJB2538 

Detailní náhled

_TJB2540

_TJB2540 

Detailní náhled

_TJB2546

_TJB2546 

Detailní náhled

_TJB2548

_TJB2548 

Detailní náhled

_TJB2568

_TJB2568 

Detailní náhled

_TJB2569

_TJB2569 

Detailní náhled

_TJB2570

_TJB2570 

Detailní náhled

_TJB2571

_TJB2571 

Detailní náhled

_TJB2578

_TJB2578 

Detailní náhled

_TJB2585

_TJB2585 

Detailní náhled

_TJB2591

_TJB2591 

Detailní náhled

_TJB2594

_TJB2594 

Detailní náhled

_TJB2596

_TJB2596 

Detailní náhled

_TJB2626

_TJB2626 

Detailní náhled

_TJB2628

_TJB2628 

Detailní náhled

_TJB2631

_TJB2631 

Detailní náhled

_TJB2668

_TJB2668 

Detailní náhled

_TJB2682

_TJB2682 

Detailní náhled

_TJB2687

_TJB2687 

Detailní náhled

_TJB2731

_TJB2731 

Detailní náhled

1486585_567390663354962_1772760502_n

1486585_567390663354962_1772760502_n 

Detailní náhled

DSC_0013

DSC_0013 

Detailní náhled

DSC_0023

DSC_0023 

Detailní náhled

DSC_0046

DSC_0046 

Detailní náhled

DSC_0074

DSC_0074 

Detailní náhled

DSC_0077

DSC_0077 

Detailní náhled

DSC_0079

DSC_0079 

Detailní náhled

DSC_0088

DSC_0088 

Detailní náhled

vytisknout  e-mailem