Policie České republiky – KŘP Karlovarského kraje
Řidič špatně zapojil za vozidlo přívěs
SOKOLOVSKO – Ten se uvolnil a narazil do sloupu.
- Při parkování musí být jednonápravový přívěsný vozík zajištěn proti pohybu nejméně dvěma zakládacími klíny (zajištěna obě kola).
- Je nutné auto zajistit proti pohybu (zařazený1.rychlostní stupeň a zatažená parkovací brzda)
- Při připojení přívěsného kloubu (žehličky vozíku) na kouli závěsného zařízení musí obě části zapadnout (hlasité cvaknutí)
- Nutno kontrolovat indikátor opotřebení závěsného systému – má tři polohy: Červená – parkovací poloha, Zelená - připojení bez závad, Žlutá s vykřičníkem ! – upozorňuje na nutnost výměny celého nebo části závěsného systému v odborném servisu. Kontrola závěsného zařízení je prováděna také v rámci STK.
- V případě, že přívěs nemá indikátor opotřebení, musí řidič před jízdou vyzkoušet pevnost spojení vlastní silou (přívěs zvednout za oj). Spojení musí být pevné, nesmí být vůle v pohybu. Řidič musí použít také pojistku zámku.
- Připojíme elektrickou zásuvku a před jízdou je řidič povinen zkontrolovat zákonem stanovené osvětlení celé jízdní soupravy a také stanovený tlak pneumatik.
- Na soupravě nesmí být ostré hrany a je povoleno použití jen vybavení, které je schváleno pro použití v provozu na pozemních komunikacích.
- Náklad musí být na ložné ploše zajištěn proti pohybu a to i je-li přívěs vybaven plachtou. Upevnění nákladu je důležité proto, aby náklad při uvolnění nezpůsobil zranění ostatních účastníků provozu a řidič musí také počítat s odstředivou silou, která na náklad působí. Nepřipevněný náklad by tak výrazně zhoršil jízdní vlastnosti celé soupravy.