Za loňský rok šetřili dopravní policisté v celém Karlovarském kraji 199 dopravních nehod nákladních automobilů, z toho 115 nákladních automobilů včetně multikáry, 12 nákladních automobilů s přívěsem a 57 nákladních automobilů s návěsem. Vyjeli také k dopravním nehodám autobusů v 15ti případech.
Při těchto nehodách byly 2 osoby usmrceny, 1 osoba byla těžce zraněna a 38 osob bylo zraněno lehce.
|
kraj
|
KV
|
SO
|
CH
|
nákladní automobil včetně multikáry
|
115
|
66
|
19
|
30
|
nákladní automobil s přívěsem
|
12
|
7
|
2
|
3
|
nákladní automobil s návěsem
|
57
|
35
|
8
|
14
|
autobus
|
15
|
10
|
4
|
1
|
V souladu s mezinárodní organizací TISPOL byly vyhlášeny tento týden, v celém kraji dopravně bezpečnostní akce zaměřené na kontrolu nákladních vozidel a autobusů. Kontroly mají svůj důvod a vedou k zajištění bezpečnosti a plynulosti silničního provozu, snížení počtu dopravních nehod a ovlivňují nekázeň všech účastníků silničního provozu.
V průběhu akce se policisté dopravní policie všech tří okresů (K.Vary, Sokolov, Cheb) zaměřili především na kontrolu nákladních vozidel (ADR, technický stav, sociální předpisy, doklady, hmotnostní limity), přepravu nadměrných nákladů, kontrolu přepravy osob v rámci národní a mezinárodní přepravy.
Součástí kontrol bylo také pátrání po hledaných osobách, věcech a odcizených motorových vozidlech, zajištění bezpečnosti a veřejného pořádku v českém příhraničí. Policisté také kontrolovali převážený náklad, identifikační znaky vozidel, předepsané doklady potřebné pro provoz a řízení motorových vozidel, zejména u vozidel s cizozemskou registrační značkou.
V nejednom případě byl velmi dobrým pomocníkem a poradcem pracovník Centra služeb pro silniční dopravu. Během pěti hodin zjistili policisté na Karlovarsku 7 přestupků, sokolovští policisté 24 přestupků a na Chebsku se přestupku dopustil jeden řidič nákladní soupravy. Kontrolované vozidlo s přívěsem mělo prasklé dva brzdové kotouče, prasklé čelní sklo, některé svítilny vůbec nesvítily, byla poškozena elektroinstalace, je i podezření neoprávněného nalepení kontrolní známky STK, neboť byla u vozidla omezena technická způsobilost na 30 dnů pro vážné závady.
Mezi další nejčastější závady v technickém stavu nákladních vozidel byly ostré hrany, chybějící rezervní kolo, hluboké koroze brzdných kotoučů, neplatná TK, únik provozních kapalin, v jednom případě nebylo vozidlo připojené s návěsem tažným kabelem, v osmi případech řidiči porušili zákon č. 111/1994 Sb.,(nedodržení doby řízení, odpočinku a bezpečnostních přestávek). Ve třech případech policisté a pracovník CSpSD (Centrum služeb pro silniční dopravu).
Nejeden řidič byl zaskočen nekompromisností policistů, kteří v 10ti případech uložili pokutu na místě a ve 22 případech byla věc postoupena k dalšímu řešení, tři řidič zaplatili pokutu na místě.
por.PhDr.Papežová Zdeňka
13.února 2015