TACHOV – Celorepublikový projekt je zaměřený na minimalizování kapesních krádeží ve vybraných nákupních centrech.
V rámci celorepublikové informační kampaně s názvem „Obezřetnost se vyplatí“ se minulý týden v úterý uskutečnila v tachovském supermarketu Albert akce, která byla zaměřená na prevenci kapesních krádeží. Právě na jejich vyšší riziko před Velikonocemi policisté nakupující upozorňovali. Nejčastěji se jedná o situace, kdy zákazník nechá svoji tašku nebo kabelku odloženou bez dozoru v nákupním vozíku nebo v prodejním regále. Pro pachatele pak není nic snazšího, než se během krátké chvíle zmocnit celé kabelky či tašky, nebo z nich vzít peněženku, mobilní telefon či jiné věci. Stejně tak mohou pachatelé v nestřežené chvíli odcizit cenné věci z batohů, které nosí zákazníci na zádech, nebo z otevřených kabelek.
Policisté proto doporučují, aby měli lidé zejména v nákupních centrech, kde dochází k velké kumulaci lidí, ale i v hromadných dopravních prostředcích své věci neustále pod kontrolou a aby byli ostražití.
Při této akci, na které se společnost AHOLD Czech Republic, a. s. podílí, rozdávali policisté zákazníkům informační letáky s radami, jak se kapesním krádežím vyvarovat a jak se chovat, pokud se obětí takového protiprávního jednání zákazník stane. Kromě letáku obdrželi oslovení nakupující také žetony do nákupních vozíků.
por. Bc. Dagmar JIroušková
9. 4. 2015