Policie České republiky  

Přejdi na

Služba veřejnosti a prestižní povolání


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 
Plzeňský kraj název

Policie České republiky – KŘP Plzeňského kraje

Vyjádření Dopravního inspektorátu Územního odboru Domažlice

DOMAŽLICE - Článek Obce boj s kamiony asi prohrály zveřejněný v regionálním tisku dne 24. srpna 2015 není fakticky přesný, Dopravní inspektorát reaguje na mylné informace.  

     S ohledem na článek „Obce boj s kamiony asi prohrály“, uveřejněný v Domažlickém deníku dne 24. srpna 2015, se Dopravní inspektorát územního odboru Policie ČR Domažlice rozhodl vydat k dané věci vyjádření, neboť článek není fakticky přesný.
     V uvedeném článku nebyl zohledněn důležitý fakt, a sice že dle § 77 odst. 1 písm. a), c) zákona č. 361/2000 Sb., O provozu na pozemních komunikacích „Místní a přechodnou úpravu provozu na pozemních komunikacích stanoví na silnici I. třídy místně příslušný krajský úřad po předchozím písemném vyjádření příslušného orgánu policie a na silnici II. a III. třídy a na místní komunikaci obecní úřad obce s rozšířenou působností po předchozím písemném vyjádření příslušného orgánu policie.“ 
     Tedy ten, kdo stanovuje dopravní značení, není Policie ČR, ale krajský úřad popř. obecní úřad obce s rozšířenou působností, a to podle třídy silnice. Policie ČR vydává ke stanovení dopravního značení vyjádření, které však není pro příslušný silniční správní úřad závazné, tzn. že i přes případný nesouhlas Policie ČR může být dopravní značení stanoveno. S ohledem na tuto skutečnost není Dopravnímu inspektorátu územního odboru Policie ČR Domažlice zřejmé, proč jsou v médiích (např. Domažlický deník) opakovaně prezentovány informace, že Policie ČR brání stanovení dopravního značení, když tuto pravomoc ze zákona Policie ČR jednoduše nemá. 
     Dále uvádíme, že požadavek Dopravního inspektorátu na aktuální diagnostiku únosnosti s výpočtovým určením únosnosti vozovek sil. II/190 a sil. II/184, který je v článku popisován jako „překvapivý krok ze strany Policie ČR“, byl jednoznačně požadován již na jednání, které se uskutečnilo dne 28. srpna 2014 např. i za přítomnosti bývalé starostky městyse Všeruby Ing. Rousové. Z tohoto jednání byl vyhotoven zápis, kde jsou požadavky Policie ČR jednoznačně uvedeny, a obdrželi jej jistě i zástupci městyse Všeruby. Proto již v době schůzky v lednu 2015, o níž se v článku hovořilo, byly požadavky Policie ČR známy. Skutečnost, že do dnešního dne, cca rok od jednání, dopravní inspektorát neobdržel požadované výsledky diagnostiky a dopravně inženýrské opatření posouzené bezpečnostním auditorem pozemních komunikací je důsledkem, proč k dané věci nebylo vydáno za Policii ČR vyjádření. Z logiky věci vyplývá, že pokud je zde požadavek omezení nákladní dopravy na základě neúnosnosti konstrukčních vrstev vozovky silnic, je potřeba zjistit, na kolik tun je nyní nutné omezení dopravy do doby rekonstrukce silnic a je proto potřeba pracovat s aktuálními údaji, aby dopravní opatření mělo požadovaný účinek. Stejný postup je např. při omezení tonáže na mostních objektech, kde si správce komunikace nechá zpracovat kontrolní mostní prohlídku včetně dopravního opatření a dle aktuálního stavu mostu je dočasně omezen vjezd vozidel nad určitou tonáž do doby rekonstrukce mostu.

npor. Ing. Dušan Petrůj
vedoucí Dopravního inspektorátu Policie České republiky Domažlice

por. Mgr. Dagmar Brožová
25. srpna 2015

vytisknout  e-mailem