Policie České republiky  

Přejdi na

Naším cílem je Vaše bezpečí


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 
hl. m. Praha název

Policie České republiky – KŘP hlavního města Prahy

V hlavní roli nepozorní chodci

Za posledních čtyřiadvacet hodin vyjížděli nehodáři hned ke třem událostem, ve kterých figurovala tramvaj a chodec. 

První taková dopravní nehoda se stala včera ve čtvrt na tři odpoledne v Sokolovské ulici. Tam vstoupil neoprávněně, tedy mimo jakýkoliv vyznačený přechod, do jízdní dráhy tramvaje dvaapadesátiletý muž. Následovala srážka, při které chodec utrpěl zranění, se kterými skončil v péči přivolaných záchranářů. Podstatné na celé popsané situaci je, že dopravní policisté u chodce zjistili, že je notně pod vlivem alkoholu, neboť naměřená hodnota přesahovala hodnotu dvě promile alkoholu v dechu.
 
Druhá dopravní nehoda se odehrála chvíli před osmnáctou hodinou na Žižkově, poblíž zastávky Biskupcova. Tam chtěla využít svého práva dvaatřicetiletá žena, která přecházela komunikaci po vyznačeném přechodu. Zřejmě si ale neuvědomila, že v tomto případě není právo na její straně, ale že přednost má rozjetá tramvaj. Opět došlo ke srážce, která měla za následek zranění chodkyně, o kterou se museli postarat jak přivolaní záchranáři, tak posléze nemocniční personál.
 
K poslední nehodě tohoto druhu došlo v půl druhé ráno v křižovatce ulic Vršovická, Bělocerkevská a U Slávie. Tam zkřížila cestu rozjeté tramvaji, mimo vyznačený přechod, šestačtyřicetiletá žena, která byla s největší pravděpodobností pod vlivem alkoholu. Chodkyně musela být po střetu s tramvají převezena ve vážném stavu do nemocnice. Pro zjištění, jak dalece byla, či nebyla zraněná skutečně podroušená, nařídili policisté odběr biologického materiálu.
 
S ohledem na popsané je na místě připomenout, že chodec je v silničním provozu POVINEN dát přednost projíždějící tramvaji, a to i za předpokladu, že komunikaci přechází po vyznačeném přechodu. Jiná situace samozřejmě je, když chodec přechází po přechodu, jehož režim je řízen světelnou signalizací.
 
Nesmím také opomenout zmínit fakt, který by měli mít nejen chodci, ale i ostatní účastníci silničního provozu na paměti. Tramvaj, potažmo tramvajová souprava je několika tunový kolos, který není v žádném případě možné zastavit takzvaně na fleku. A to i přes to, že jsou tato kolejová vozidla vybavena celou řadou bezpečnostních a záchranných prvků. S ohledem na zmiňovanou hmotnost těchto kolosů nemusím ani připomínat, že případný střet s tramvají má pak mnohdy pro chodce smrtelné, nebo doživotní následky.
 
por. Mgr. Tomáš Hulan 17. 10. 2015

vytisknout  e-mailem