Policie České republiky  

Přejdi na

Naším cílem je Vaše bezpečí


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 
Středočeský kraj název

Policie České republiky – KŘP Středočeského kraje

Nehody motorkářů

PŘÍBRAMSKO - Od pátku do neděle se na Příbramsku odehrálo sedm dopravních nehod se zraněním, 

většinou šlo o lehká poranění, jedna havárie však měla vážnější následky. Celkem byla při nich způsobena škoda, která byla stanovena na 850 tisíc korun. Ve třech případech šlo o nehodu motocyklistů.

Dne 6. května odpoledne havaroval v katastru obce Hluboš 28letý řidič vozidla Škoda Octavia. V zatáčce se při předjíždění bočně střetl s protijedoucím motocyklem Harley Davidson. Pětatřicetiletý motorkář při pádu na komunikaci utrpěl těžké zranění a sanitka jej převezla do nemocnice. Vzniklá škoda činí téměř čtvrt milionu korun.

V neděli večer boural v katastru obce Věšín 32letý řidič motorky. Před zatáčkou najel na krajnici a poté vyjel mimo silnici, kde narazil do hrany betonového můstku. O pár hodin později na dálnici D/4 zakončil svou jízdu 35letý muž nárazem skútru do středové vodící tabule. On a jeho spolujedoucí byli přepraveni s poranění lehčího charakteru k ošetření.

S příchodem teplejšího počasí se na vozovkách stále častěji objevují motorkáři. Při dopravních nehodách jsou tito účastníci silničního provozu mnohem více zranitelnější než řidiči ostatních vozidel. Nechrání je žádná karoserie či bezpečnostní pás, ale pouze prvky pasivní bezpečnosti, které mají na sobě. Jde o speciální oblečení, pevnou obuv, rukavice, chrániče kloubů a páteře.

Výběr oblečení záleží na typu motocyklu, ale také na penězích, které chce dotyčný investovat, i když je to prvotně vysoká částka, určitě se nákup vyplatí. Důležitá je na oblečení dobře viditelná barva, dále by na něm neměly být žádné volné přezky, tkaničky či řemínky, které by se mohly někde zachytit. Nejdůležitější je ale správné vybrání přilby, v obchodě by měli umět s jejím výběrem poradit. Rozhodně by neměla být příliš těžká, měla by mít dobrý průzor a jednoduché zapínání pod bradou. Přilba musí pevně sedět, aniž by tlačila. Zkušenosti ukazují, že se v provozu spíše uvolní, a proto je lepší volbou těsnější varianta.

I sebelepší výbava však není zárukou bezpečné jízdy, pokud motocyklista jede riskantně a nepřizpůsobí rychlost stavu komunikace, počasí či hustotě provozu. Zejména je nutné dbát zvýšené opatrnosti, pokud je vozovka mokrá, je na ní spadané listí, olejové skvrny, různé nerovnosti, jako spáry na mostech, přechod na jiný povrch např. z dlažebních kostek. Je nutné si uvědomit, že ostatní motoristé mohou motorkáře snadno přehlédnout, obvykle nesprávně odhadnou jeho rychlost. Při předjíždění je potřeba mít od automobilů dostatečný boční odstup, je zde riziko náhlého vybočení auta nebo otevření dveří při vystupování. Předjíždění zprava zpravidla řidiči vozidel ani neočekávají a předjíždění v nepřehledných místech je vyloženě hazard se životem.

por. Bc. Monika Schindlová, DiS.
tisková mluvčí
P ČR Příbram
9. květen 2016

 

vytisknout  e-mailem