Policie České republiky  

Přejdi na

Pomáhat a chránit


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 
Plzeňský kraj název

Policie České republiky – KŘP Plzeňského kraje

Nehoda s tragickým koncem

ZBIROŽSKO - Řidič srazil neosvětleného chodce, který následkům zranění na místě podlehl.  

Včera patnáct minut po osmé hodině večerní došlo na silnici před obcí Lhota pod Radčem k tragické dopravní nehodě. Z dosavadního šetření vyplývá, že sedmašedesátiletý řidič, který jel ve směru od obce Plískov na rovném úseku mimo obec několik set metrů před obcí Lhota pod Radčem se střetl přední částí vozidla s chodcem, který šel proti vozidlu ve směru od uvedené obce. Třiašedesátiletý chodec byl oblečen v tmavém obleční a neměl na sobě žádný reflexní prvek. Přestože, řidič ihned po nehodě zavolal na linku tísňového volání a zraného muže resuscitoval až do příjezdu záchranné služby, která v první pomoci pokračovala, bohužel se muže zachránit nepodařilo. Policisté provedli u řidiče dechovou zkoušku, která vyloučila požití alkoholu. Na místo byl přizván znalec z oboru dopravy a ve věci byla nařízena soudní pitva. Přesný nehodový děj a další okolnosti jsou nadále v šetření rokycanských kriminalistů.
Ti touto cestou žádají případné svědky, kteří si události mohli všimnout, nebo v uvedené době viděli chodce, který šel od obce Lhota pod Radčem ve směru na obec Sirá, aby se obrátili na policisty osobně na adrese Svazu bojovníků za svobodu 68, Rokycany nebo na telefonním čísle 974 335 111, poř. na e-mail: ro.ook@pcr. Svědci mohou volat i na linku tísňového volání 158.

připomenutí účastníkům silničního provozu...

Dvacátým únorem letošního roku nabyla v účinnosti novela zákona č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích, která mimo jiné zavedla novou povinnost pro chodce, a to mít na sobě reflexní prvky.

V zákoně 361/2000 Sb § 53, odst. 9 je zakotveno:

„Pohybuje-li se chodec mimo obec za snížené viditelnosti po krajnici nebo po okraji vozovky v místě, které není osvětleno veřejným osvětlením, je povinen mít na sobě prvky z retroreflexního materiálu umístěné tak, aby byly viditelné pro ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích.“

Právě nemotorizovaní účastníci silníčního provozu jako jsou chodci a cyklisté musí pamatovat, že jsou nejzranitelnější účastníky silničního provozu. Zejména chodci by proto měli dbát na to, aby byli dobře vidět na dostatečnou vzdálenost a řidiči motorových vozidel se jim tak mohli včas vyhnout a předešli mnohdy tragickým střetům.

Řadou testů bylo prokázáno, že pohybuje-li se na pozemní komunikaci chodec v tmavém oblečení, je pro řidiče přijíždějícího vozidla viditelný na pouhých 18 metrů, v bílém oblečení je viditelný již na 55 metrů a je-li jeho oděv doplněn reflexním označením, vidí jej řidič na 200 metrů, což je dostatečná vzdálenost pro reakci řidiče.

To, že se chodec, který není mimo obec za snižené viditelnosti označen reflexním prvkem dopouští přestupku není tím nejzásadnějším problémem, tím se pak stává mnohdy následek s tragickým koncem, který následuje z neopatrného a nezodpovědného chování.

Proto pamatujte a dodržujte pravidlo vidět a být viděn!



nprap. Hana Kroftová
3. října 2016

 

vytisknout  e-mailem