Policie České republiky  

Přejdi na

Pomáhat a chránit


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 
Jihočeský kraj název

Policie České republiky – KŘP Jihočeského kraje

DBA VLAK

Jihočeský kraj - Policisté se zaměřili na železniční přejezdy a místa na vlakových nádražích. 

V rámci dopravně bezpečnostní akce „X“, pod názvem VLAK, se jihočeští policisté zaměřili na místa v silniční a železniční dopravě, kde dochází k střetům s motorovými vozidly a chodci, s cílem snížení dopravní nehodovosti v důsledku nedodržování zákonným ustanovení na železničních přejezdech.

Od pondělí do pátečního večera se do akce zapojilo bezmála 80 strážců zákona z řad pořádkové a dopravní policie. Během uvedené doby zastavili a zkontrolovali 416 motorových vozidel, kdy zjistili 140 přestupků. Jednalo se klasicky o porušení nejvyšší povolené rychlosti v jízdě v 20 případech a nepoužití bezpečnostních pásů a zádržných zařízení v 32 případech. Na samotných železničních přejezdech odhalili policisté 26 přestupků. V 5 případech požili řidiči alkoholické nápoje.

U 18 vozidel byl zjištěn nevyhovující technický stav.

Příslušníci policie se také v železničních stanicích zaměřili na přecházení kolejí mezi jednotlivými nástupišti, což se také dlouhodobě zakázané, ale ani v jednom případě tento prohřešek nebyl zaznamenán.

Policisté od začátku roku vyšetřovali 19 dopravních nehod na železničních přejezdech či v těsné blízkosti, kde 2 osoby zemřely, 2 osoby se zranili těžce a 2 osoby lehce. Hmotná škoda byla vyčíslena na více jak 26 072 000 korun. V stejném období roku 2015 řešili shodou okolností stejný počet střetů motorového vozidla s drážním vozidlem či železničním zařízením, kdy 2 osoby zemřely, 1 osoba byla zraněna těžce a 12 osob lehce. Vyčíslenou škodu stanovili na více jak 24 595 000 korun.

Kolejiště si bohužel vybírají sebevrazi. V loňském roce řešili policisté 7 případů a v letošním roce 3 případy.

Při přejíždění železničních přejezdů dbejte vždy zvýšené pozornosti. Drážní vozidlo se nemá kam vyhnout a brzdná stopa je podstatně delší než u jiných vozidel!

por. Bc. Milan Bajcura, krpc.pio@pcr.cz

3. října 2016

Odkazy do noveho okna

Akce Vlak

Akce Vlak 

Detailní náhled

Akce Vlak II.

Akce Vlak II. 

Detailní náhled

Akce Vlak III.

Akce Vlak III. 

Detailní náhled

Akce Vlak IV.

Akce Vlak IV. 

Detailní náhled

vytisknout  e-mailem