Policie České republiky  

Přejdi na

Služba veřejnosti a prestižní povolání


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Doručování písemností

Žadatel požadoval poskytnutí následujících informací: 

 

1.1- Zda jsou, ze strany , Policejního prezídia ČR, při příjmu elektronických podání, občanů , vždy , odesilateli, odeslány na jeho e. mail. adresu ,,Potvrzení o převzetí podání, Úřad: podatelna PP ČR, 17089 Strojnická 27, Praha.

1.2- Zda Policejní prezídium ČR , potvrzuje -přijetí všechna , přijatá elektronická podání , v PDF která jsou zaslaná na elektronickou adresu, epodatelna.policie@pcr.cz a opatřena, elektronickým podpisem.

1.3- Co je to za elektronickou podatelnu policie ČR- , ,,epodatelna.policie@pcr.cz“, když je uvedeno- Komu :PP ARCHYV- podatelna ,Předmět: ….,a jaké má tato podatelna, právní důsledky , pro občany jako odesilatele.

1.4- Zda byla všechna, trestní oznámení doručená občany na Policejní prezídium ČR, ze strany úředních osob činných u Policejního prezídia ČR, předány k prověření Generální inspekci bezpečnostních zborů.

1.5- Zda bylo ze strany vedoucích pracovníků PP ČR, zaznamenáno, že někteří příslušníci Policie ČR. činní u Obvodního oddělení Semily , se podílejí na nadržování, závažné trestné činnosti ,padělání a pozměňování veřejných listin u Okresní soud Semily a Katastrální pracoviště Semily, při porušení čl. 39 Listiny základních práv a svobod, kde utvrzují pachatele této činnosti, že se nejedná o trestnou činnost a vykonávají úkony aby tito pachatelé unikly, trestnímu stíhání, kde tito policisté jednají nezákonně úmyslně, kterého se dopustily v rámci výkonu své služby v souvislosti vyšetřování trestné činnosti.

1.6- Zda byla ze strany , vedoucích pracovníků , Policejního prezídia ČR, provedena , kontrola , elektronické podatelny , Policejního prezídia ČR, zda jsou všechna, elektronická podání

1.7- Zda si úřední osoby činné u Policie ČR, Policejního prezídia ČR, uvědomují, že i elektronické podání, která nemají , zaručený elektronický podpis, mohou obsahovat, závažné skutečnosti o páchané trestné činnosti, ohrožující život a majetek, odesilatele, nebo jiné osoby.

1.8- Zda byl dán, ze strany některých úředních osob, činných u Policejního prezídia ČR, interní pokyn, pro příslušníky Policie ČR, Územní odbor Semily- Libereckého kraje, že nebudou stíhány, úřední osoby, činné u Katastrálního pracoviště Semily, za padělání a pozměňování veřejných listin, jako je List vlastnictví.

1.9- Zda byl dán, ze strany některých úředních osob, činných u Policejního prezídia ČR, vydán interní pokyn, pro příslušníky Územního odboru Semily, že nebudou stíhány, úřední osoby, činné u Okresního soudu v Semilech , za padělání a pozměňování veřejných listin, protokolu z jednání – kdy rozsudek vydaný v písemné podobě, osvědčuje, jiné znění výroku, než který je zachycen v protokole z jednání ( veřejné listiny) . Kde je tento padělek , (3C 148/87- 595 ze dne 21.11.2003 do roku 2008 od jako padělek 4C 148/87-595 ze dne 21.11.2003 u OS SM,rozsudku vydáván za pomocí , některých úředních osob činných u Policie ČR, za pravý.

1.10- Zda byly, všichni Příslušníci, Policie ČR, proškoleni v souladu se zákony České republiky a EU ve věci, prověřování trestné činnosti , jako je padělání a pozměňování veřejných listin, a to i úředními osobami činnými u státních orgánů, jako jsou soudy, katastrální pracoviště atd.

1.11- Jaká opatření byla, ze strany Policejního prezídia ČR, učiněna aby postupy a činnost, některých policistů , která porušuje zákony České republiky a EU , byly odstraněny.

1.12- Zda bylo ze strany vedoucích pracovníků, Policejního prezídia ČR, zaznamenáno, že jsou přehlíženy, ze strany některých, vedoucích pracovníků , činných u Policie ČR, postupy, při prověřování trestních oznámení občanypoškozenými, které porušují zákony České republiky a EU, ke škodě, zákonných práv a majetku , kdy svoji činností a nečinností, přímo napomáhají , organizovanému zločinu a to i při legalizaci, výnosu z trestné činnostipadělaných listin.

1.13- Z jakých důvodů, Policie ČR, Policejní prezídium ČR, na svých úředních deskách , nezveřejňuje, plné znění , poskytnutých informací občanům , podle zákona č. 106/1999Sb o svobodném přístupu k informacím. Které ve znění poskytly občanům, a toto jednání kdy není zveřejněn, plný obsah informace, ale pouhé, zprostředkované vyjádření Policie ČR, může vzbuzovat u občanů, důvodné podezření, že některé poskytnuté informace ze strany

Policie ČR , jsou nepravdivé nebo nezachycují skutečný stav věci a proto nedochází k jejich, celému zveřejnění v rozsahu poskytnutých informací,ale dochází , pouze- že došlo k poskytnutí informace ale její obsah není zveřejněn.

1.14- Zda bylo ze strany vedoucích pracovníků Policejního prezídia ČR, z úřední povinnosti, zaznamenáno, že některé úřední osoby činné u Policie ČR, neplní svoji zákonnou povinnost, když na obálkách s červeným pruhem, nevyplňují základní údaje , na útržku .

Kde tuto skutečnost, prokazují, útržky , písemností, odesílaní v Libereckém kraji , Policii ČR a jaká byla ze strany vedoucích pracovníků Policie ČR, Policejního prezídia ČR, učiněna opatření , aby písemnosti vyhotovované, příslušníky Policie ČR, byly i v poučení řádně vyplněny , odesilatelem a nedocházelo k poškozování , práv příjemců, Kdy nedošlo k řádnému, poučení,(nevznikly právní důsledky- a to i v případech kdy příjemce, nepřevzal písemnost) příjemce, obnáší to v souladu se zákony České republiky . V tomto případě se jedná o činnost Krajského ředitelství policie Libereckého kraje , kteří běžně nevyplňují poučení, pro občany a poškozují je na jejich právech.

1.15- Zda byl ze strany vedoucích pracovníků Policie ČR a Policejního prezídia ČR, dán interní pokyn, že nebudou písemnosti, odesílané Policii ČR, doručovány v řízeních s občany, doručovány na určenou elektronickou adresu, občana , označenou jako doručovací.

1.16- Zda bylo ze strany , úředních osob činných u Policie ČR, Policejního prezídia ČR, zaznamenáno, že někteří pracovníci České pošty, s.p. , svoji činností, vytvářejí podvodně, při poškození cizích práv, právní předpoklad , zákonného doručení, písemnosti . ( obálka s červeným pruhem,obálka se zeleným pruhem ) Kdy nejsou výzvy občanům na převzetí písemnosti, vhazovány do schránek s podvodným jednáním že tak bylo učiněno a písemnost je ponechána na poště, místo toho aby tato písemnost- jestliže občan nemá schránku, byla vrácena odesilateli- je tu podvodně vytvářen dojem , řádného doručování a jedná se většinou o , písemnosti- Policie ČR, soudů, soudních exekutorů. Kde je prokazatelné, že Česká pošta , a.s. , svoji činnosti v rozporu se zákony České republiky a EU, napomáhá k poškozování cizích práv- občanů, příjemců písemností.

Policie České republiky jako povinný subjekt podle § 2 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb. žádost posoudila a sdělila žadateli následující informace:

Ad 1.1 Při přijetí elektronického podání e-podatelnou Policejního prezidia České republiky je odesilateli zprávy zasláno potvrzení podle § 4 odst. 8 vyhlášky č. 259/2012 Sb., o podrobnostech výkonu spisové služby. V praxi mohou nastat dva případy:

a) pokud zaslaný dokument nesplňuje podmínky § 4 odst. 3 vyhlášky č. 259/2012 Sb. (je neúplný, nelze jej zobrazit uživatelsky vnímatelným způsobem, obsahuje škodlivý kód nebo není v datovém formátu, ve kterém veřejnoprávní původce přijímá dokumenty v digitální podobě), je odesilateli odesláno "Potvrzení o odmítnutí podání",

b) v ostatních případech je odesilateli odesláno "potvrzení o převzetí podání" s obsahem uvedeným v bodě 1.1 žádosti.  

Ad 1.2 Policejní prezidium České republiky přijímá datové zprávy obsahující (mimo jiné i) soubory typu PDF (viz internetová webová stránka www.policie.cz/clanek/pravidla-pro-prijem-podani.aspx). Pravidla pro zaslání "potvrzení" jsou popsána v odpovědi k bodu 1.1 a přijímání souborů PDF nemá žádnou speciální úpravu.

Ad 1.3 Jedná se o elektronickou podatelnu Policie České republiky, jejíž provoz zajišťuje Policejní prezidium České republiky. Z názvu potvrzení je zřejmé, jaký úřad datovou zprávu přijal: "ÚŘAD: podatelna PP ČR, 17089 Strojnická 27, Praha".

Název PP ARCHIV - e-podatelna je technickým názvem organizačního článku Policejního prezidia České republiky, který pro policii obsluhu e-podatelny zajišťuje.

Odpověď na zbývající část této otázky naleznete v bodech 1.1 a 1.2.

Ad 1.4 Podání doručená Policejnímu prezidiu České republiky jsou posuzována v souladu s ustanovením § 37 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správního řádu podle jejich skutečného obsahu bez ohledu na to, jak jsou označena. Pokud je z obsahu patrné, že došlo ke skutečnostem nasvědčujícím tomu, že byl spáchán trestný čin, jehož pachatelem je příslušník Policie České republiky, Policie České republiky toto podání vždy bezodkladně postoupí Generální inspekci bezpečnostních sborů k prověření.

Ad 1.5 Nikoliv.

Ad 1.6 Ano byla, kontrola elektronické podatelny je průběžně prováděna vedoucí archivu Policie České republiky.

Ad 1.7 Ano. Elektronická podání, byť nejsou opatřena zaručeným elektronickým podpisem, jsou posuzována podle jejich obsahu (viz odpověď k bodu 1.4) se stejnou vážností, jako podání opatřená elektronickým podpisem.

Ad 1.8 Nikoliv.

Ad 1.9 Nikoliv.

Ad 1.10 Všichni policisté bez ohledu na dosažené vzdělání absolvují tzv. základní odbornou přípravu, která poskytuje policistovi vědomosti a dovednosti, rozvíjí jeho schopnosti a postoje a učí ho uznávat hodnoty potřebné pro výkon policejních činností a jsou tedy proškoleni v souladu se zákony České republiky a EU. V rámci tzv. dalšího vzdělávání (specializační kurzy), na školních policejních střediscích či na Policejní akademii České republiky (možnost bakalářského i navazujícího magisterského a doktorského studijního programu) mohou být vyškoleni a stát se odborníky v činnostech týkajících se prověřování trestné činnosti, jako je padělání a pozměňování veřejných listin. Policisté jsou školeni instruktory s mnohaletou praxí, kteří pocházejí z různých výkonných útvarů  Policie České republiky.

Ad 1.11 Pokud bylo prokázáno, že byl postupem příslušníka Policie České republiky porušen zákon, v závislosti na charakteru a závažnosti příslušníkova pochybení vyhodnotí Policie České republiky příslušné opatření. Podle zákona č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, ve znění pozdějších předpisů, ustanovení § 51, lze za kázeňský přestupek nebo  jednání, které má znaky přestupku nebo jiného správního deliktu, příslušníku Policie České republiky uložit následující tresty:

a) písemné napomenutí,

b) snížení základního tarifu až o 25 % na dobu nejvýše 3 měsíců,

c) odnětí služební medaile,

d) odnětí služební hodnosti,

e) pokutu,

f) propadnutí věci, nebo

g) zákaz činnosti.

Policista může být také v případech uvedených v ustanovení § 42 odst. 1 – 6 propuštěn.

Ad 1.12 Nikoliv.

Ad 1.13 Ustanovení § 5 odst. 3 zákona č. 106/1999 Sb. uvádí, že o informacích poskytnutých v jiné než elektronické podobě, nebo o mimořádně rozsáhlých elektronicky poskytnutých informacích postačí zveřejnit doprovodnou informaci vyjadřující její obsah. Zároveň je při zveřejňování informací na základě žádosti nutné dbát na ochranu osobních údajů nejen žadatelů, ale i osob, jejichž osobní údaje se v poskytnuté informaci objevují. Takovéto údaje se při zveřejnění musí tzv. anonymizovat. Stejným způsobem se musí také dbát na ochranu obchodního tajemství. Existují také situace, kdy na základě testu proporcionality může povinný subjekt vyhodnotit zveřejnění informace jako intenzivnější zásah do osobních práv konkrétních osob oproti „pouhému“ poskytnutí informace žadateli. V případě úplného zveřejnění takovéto informace by se jednalo o podstatný zásah do ústavně garantovaných práv dotčených osob (ochrana osobních údajů, majetku apod.). V těchto případech jednoznačně převažuje zájem na dodržování ústavních práv nad právem na informace a povinný subjekt zveřejní pouze doprovodnou informaci.

Ad 1.14 Příslušníci Policie České republiky jsou v rámci odborného vzdělávání a služební přípravy náležitě poučeni o povinnosti dodržovat při postupu podle zákona č. 500/2004 Sb. ustanovení tohoto právního předpisu upravující doručování písemností. Pokud by byly zjištěny nesrovnalosti v administrativních činnostech, kterou je například nesprávné vyplnění základních údajů na odesílanou obálku, vedoucí pracovník vždy zjedná nápravu náležitým způsobem odpovídajícím služebním postupům.

Činnost Policie České republiky je podrobena veřejné kontrole. Podle ustanovení § 97 zákona č. 273/2008 Sb., o Policii České republiky, ve znění pozdějších předpisů, každý může upozornit na nedostatky v činnosti policejního útvaru, policisty nebo zaměstnance policie, nebo na skutečnost, že se policista nebo zaměstnanec policie dopustil jednání, které naplňuje znaky trestného činu, správního deliktu nebo kázeňského přestupku. Útvar policie musí upozornění přijmout a do 30 dnů ode dne přijetí upozornění vyrozumět toho, kdo jej učinil, o přijatých opatřeních, pokud o toto vyrozumění dotyčný požádá.

Ad 1.15 Nikoliv.

Ad 1.16 Nikoliv

pplk. Mgr. art. et Mgr. David Schimmer – 3. 5. 2017

vytisknout  e-mailem