Provozní a lokalizační údaje a Národní databáze DNA
Zveřejnění podle ustanovení § 5 odst. 3 zákona č. 106/1999 Sb.
Žadatel se domáhal následujících informací:
„A)
1) V kolika případech požádala Policie ČR o provozní a lokalizační údaje poskytovatele služeb elektronických komunikací dle § 68 zákona o policii v jednotlivých měsících roku 2013 (květen-prosinec 2013)?
2) V kolika případech požádala Policie ČR o provozní a lokalizační údaje poskytovatele služeb elektronických komunikací dle § 71 zákona o policii v jednotlivých měsících roku 2013 (květen-prosinec 2013)?
3) V kolika případech požádala Policie ČR o provozní a lokalizační údaje poskytovatele služeb elektronických komunikací dle § 88a trestního řádu v jednotlivých měsících roku 2013 (květen-prosinec 2013)? Poprosím o sdělení čísel za jednotlivé měsíce zvlášť.
4) Kolik různých subjektů zažádalo o proplacení nákladů vzniklých v souvislosti s uchováváním provozních a lokalizačních údajů?
5) Jaká je celková částka vyplacená Policií ČR za období květen-prosinec 2013 subjektům povinným provozní a lokalizační údaje uchovávat?
B)
1) Kolik profilů DNA je v současné době uloženo v tzv. Národní databázi DNA v jednotlivých kategoriích (stopy z místa činu, profily identifikovaných osob)?
2) Kolik profilů DNA osob, které nebyly odsouzeny pro úmyslný trestný čin, je v současné době uloženo v Národní databázi DNA? (Otázka se týká pouze osob ztotožněných, nikoli tedy stop.)
3) Kolik profilů DNA přibylo v databázi za rok 2013?
4) Žádám o poskytnutí veškerých interních pokynů policejního prezidenta, které v současné době regulují vedení Národní databáze DNA.“
Policie České republiky poskytla žadateli veškeré informace požadované v bodech A 1) až A 5) a B 1) až B 3) a zároveň vydala rozhodnutí o částečném odmítnutí předmětné žádosti o informace ve vztahu k jejímu bodu B 4).
Správní žalobou podanou žadatelem ve vztahu k vyřízení bodu B 4) jeho žádosti se zabýval Městský soud v Praze a tento soud svým rozsudkem ze dne 18. prosince 2018 napadené rozhodnutí povinného subjektu zrušil a věc mu vrátil k dalšímu řízení. Povinný subjekt ještě jednou posoudil předmětnou žádost o informace ve vztahu k jejímu bodu B 4) a dospěl k závěru, že důvody, pro které odepřel žadateli poskytnutí části informací z pokynu policejního prezidenta č. 250/2013, o identifikačních úkonech (dále jen „PPP č. 250/2013“), který byl informací požadovanou v tomto bodě žádosti, již pominuly. Poskytl proto žadateli text uvedeného interního aktu řízení Policie České republiky v posledním platném a účinném znění v plném rozsahu, včetně všech příloh. Zároveň sdělil žadateli, že PPP č. 250/2013 pozbyl platnosti dnem 31. prosince 2014 a byl nahrazen aktuálně platným a účinným pokynem policejního prezidenta č. 275/2016, o identifikačních úkonech.
PhDr. Jiří Vokuš, 7. února 2019