Policie České republiky  

Přejdi na

Služba veřejnosti a prestižní povolání


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Postup policejního orgánu v trestním řízení

Zveřejnění podle ustanovení § 5 odst. 3 zákona č. 106/1999 Sb. 

Žadatel se domáhal následujících informací:

  1. Zda byli všichni Příslušníci Policie ČR, odborně vzděláni - proškoleni, aby při kvalifikovaném posuzování, oznámené trestné činnosti -  posuzované podle obsahu podání, - trestních oznámení – oznamovateli – poškozenými, podle zákona 141/1961Sb. Tr. řádu, rozeznali padělanou a pozměněnou veřejnou listinu.
  2. Zda byli všichni Příslušníci Policie ČR, odborně vzděláni- proškoleni , aby při kvalifikovaném posuzování, oznámené trestné činnosti-  posuzované podle obsahu podání , - trestních oznámení – oznamovateli – poškozenými, podle zákona  141/1961Sb. Tr.řádu , rozeznali padělanou a pozměněnou veřejnou listinu, při neprovedení důkazu, podle čl. 96 odst. 2/1993Sb. Ústavy ČR, a nezjištění  skutečného stavu věci, že rozsudek vydaný v písemné podobě  v r. 2003 u Okresního soudu v Semilech , nebyl ve znění písemném , ze zákona veřejně a ústně vyhlášen rozsudek čj. 3C 148/87-595 dne 21.11.2003 a zachycen ve znění vyhlášeného rozsudku , ve veřejné listině,
  3. Zda bylo ze strany nadřízených orgánů Policie ČR, zaznamenáno, šetřeno, důvodné podezření, že u Policie ČR, KŘP LK, byl vytvořen, nezákonný systém, nadržování pachatelům, trestné činnosti
  4. Zda byli všichni, příslušníci Policie ČR, povinni dodržovat, ze zákona, ve veřejných listinách- soudních , co je označeno  v záhlaví, rozhodnutí, rozsudku, usnesení- atd, označení soudu, který toto rozhodnutí vydal, označení osob- účastníku řízení, číslo jednací- listiny, označení v jak= věci, bylo, jednáno.
  5. Zda byli, příslušníci, Policie ČR, povinni, na základě, důvodného podezření z padělání a pozměňování veřejných  listin - úřední osobou soudní, ohledat- důkaz, listinu – nevyjímaje usnesení- rozsudky, pro zjištění- skutečného stavu věci, prověření v souladu se zákone 141/1961Sb. Tr. řádu a zákona 40/2008Sb. Tr. zákona.
  6. Zda byli příslušníci Policie ČR, povinni ve svých, podáních  - a trestních oznámení určovat, přesné označení občanů, jako občan - fyzickou osobu – označenou rodným číslem.
  7. Zda byli příslušníci Policie ČR, povinni ve svých, podáních  - a trestních oznámení určovat, přesné označení občanů, jako občan - fyzickou osobu –  osobu OSVČ  (samostatně výdělečně činnou) označenou IČ:  a tuto osobu, přesně identifikovat, ve svých podáních.
  8. Zda byl ze strany  některého , vedoucího pracovníků  Policejního prezídia ČR, dán pokyn. aby, Policie ČR, KŘP Libereckého kraje, aby  nešetřilo, zneužívání, pravomoci úředních osob –soudních, u Okresního soudu v Semilech, mající charakter, trestné činnosti, zneužívání moci úřední,  nezákonné manipulace se spisy listinami k ovlivnění, soudních řízení  a aby nebyl dodržován  Příslušníky Policie ČR, zákon čl. 96 odst. 2 zákona 1/1993Sb. Ústavy ČR, že každý rozsudek, musí být veřejně a ústně vyhlášen. A zachycen ve veřejné listině, protokolu z jednání, zákona č. 99/1963Sb. o.s.ř., mající charakter, padělaní a pozměňování. Že se jedná o zasahování do soudních rozhodnutí.
  9. Zda byli všichni, příslušníci, Policie ČR, proškoleni a  mají takové, odborné, znalosti  a které věci z obsahu – trestních oznámení – kvalifikovaným způsobem, posuzovali , jestliže , oznámenou  trestnou činnost, nezaznamenají nezaregistrují, podle zákona 141/1961Sb. trestního řádu , pod  číslem jednacím, za lomítkem jako trestnou činnost,,/ TČ“.
  10. Která označení- uvést všechny , byla u Policie ČR , používána do 12.10.2021, ve spisové , značce za lomítkem , jako ,,/ ČJ – a k jakému účelu ,  s uvedením , i příslušného zákona a označení listin, spisu, byla tato označení , za lomítkem u Policie ČR, používána.
  11. Zda bylo některou složkou, kontrolního orgánu,   Policejního Prezídia  České republiky, prověřováno nebo zaznamenána, skutečnost, že do složek Policie ČR, prostřednictvím, některých příslušníků Policie ČR, do tohoto státního orgánu, pronikl organizovaný zločin, který vytvořil, nezákonný systém nadržování  pachatelům závažné trestné činnosti, aby unikli trestnímu stíhání a získávali i pro sebe, nebo jiného neoprávněný majetkový prospěch, při zneužívání pravomoci úřední osoby,  pachatelům závažné trestné činnosti,  padělání listin, vydírání, krádeží  ve zločinném spolčení. Kdy bylo  nezákonným způsobem, manipulováno s obsahem, trestních oznámení – při údajném kvalifikovaném posuzování, obsahu trestních oznámení – učiněna občany –oznamovateli poškozenými  i když byli správně označeny, aby  bylo znemožněno, prověřování oznámené trestné činnosti- učiněné oznamovateli- poškozenými, podle zákona č. 141/1961Sb. trestního řádu, zákona 140/1961Sb. tr. zákona - zákona č.40/2009Sb. Tr.zákona, při porušení zákona 2/1993Sb. Listiny základních práv a svobod, při porušení  nestrannosti- při zneužití libovůle k ovlivňování oznámené trestné činnosti- nezákonnou manipulaci s obsahy trestních oznámení- kvalifikovaným posouzením, i když byla trestní oznámení, obsahově správná a byla i správně označena jako trestní oznámení, aby pachatelé unikli trestnímu stíhání, při porušení zákona 1/1993Sb. Ústavy ČR.

Policie České republiky poskytla žadateli následující informace:

Ad 1- Podle ustanovení § 19 zákona č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, ve znění pozdějších předpisů, pro každé služební místo v Policii České republiky jsou stanoveny kvalifikační předpoklady, tj. stupeň vzdělání a případně rovněž obor nebo zaměření vzdělání. Služební místo může být obsazeno pouze takovým příslušníkem Policie České republiky, který splňuje kvalifikační předpoklady pro ně stanovené. Rozpoznávání padělaných či pozměněných veřejných listin není kvalifikačním předpokladem stanoveným pro všechna služební místa v Policii České republiky. Podle ustanovení § 105 zákona č. 141/1961 Sb., o trestním řízení soudním (trestní řád), ve znění pozdějších předpisů, je-li k objasnění skutečností důležitých pro trestní řízení třeba odborných znalostí, orgán činný v trestním řízení, tj. v přípravném řízení také policejní orgán, vyžádá  odborné vyjádření nebo přibere znalce.  

Ad 2- Viz ad 1-.

Ad 3- Požadovaná informace se nevztahuje k působnosti Policie České republiky, nýbrž k působnosti Generální inspekce bezpečnostních sborů, jejímž úkolem podle § 2 zákona č. 341/2011 Sb., o Generální inspekci bezpečnostních sborů a o změně souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, je vyhledávání, odhalování a prověřování skutečností nasvědčujících tomu, že byl spáchán trestný čin, jehož pachatelem je příslušník Policie České republiky, a rovněž vyšetřování trestných činů příslušníků Policie České republiky. Povinný subjekt proto v tomto bodu předmětnou žádost o informace podle ustanovení § 14 odst. 5 písm. c) zákona č. 106/1999 Sb. odkládá a odkazuje žadatele na Generální inspekci bezpečnostních sborů. 

Ad 4- Příslušníci Policie České republiky jsou při přijímání, vyhotovování, podepisování, evidování, oběhu, rozdělování, vyřizování, odesílání a ukládání dokumentů povinni postupovat v souladu s právními předpisy upravujícími oblast výkonu spisové služby a pokynem policejního prezidenta č. 170/2015, spisový řád, který byl povinným subjektem žadateli poskytnut jako příloha dokumentu č. j. PPR-28615-3/ČJ-2019-990810 ze dne 3. září 2019 na základě jeho předchozí žádosti o informace. 

Ad 5- Podle ustanovení § 174 zákona č. 141/1961 Sb., o trestním řízení soudním (trestní řád), ve znění pozdějších předpisů, dozor nad zachováváním zákonnosti v přípravném trestním řízení vykonává státní zástupce. Ten je mimo jiné oprávněn vyžadovat od policejního orgánu spisy, včetně spisů, v nichž nebylo zahájeno trestní řízení, dokumenty, materiály a zprávy o postupu při prověřování oznámení, dávat závazné pokyny policejnímu orgánu k vyšetřování trestných činů, vyžadovat od policejního orgánu spisy, dokumenty, materiály a zprávy o spáchaných trestných činech za účelem prověrky, zda policejní orgán včas zahajuje trestní stíhání a řádně v něm postupuje, rušit nezákonná nebo neodůvodněná rozhodnutí a opatření policejního orgánu, odejmout kteroukoliv věc policejnímu orgánu a učinit opatření, aby věc byla přikázána jinému policejnímu orgánu, nebo přikázat, aby úkony ve věci prováděla jiná osoba služebně činná v policejním orgánu. Pouze státní zástupce je oprávněn rozhodnout o zastavení, podmíněném zastavení nebo přerušení trestního stíhání a o postoupení věci jinému orgánu.

Ad 6- Viz ad 4-. Při sepisování protokolu o úkonech trestního řízení jsou policejní orgány Policie České republiky povinny postupovat v souladu s příslušnými ustanoveními zákona č. 141/1961 Sb., o trestním řízení soudním (trestní řád), ve znění pozdějších předpisů (§ 55 a následující).

Ad 7-

Viz ad 6-.

Ad 8- Nikoliv.

Ad 9-

Viz ad 1- a ad 5-.

Ad 10- Podle čl. 17 odst. 3 pokynu policejního prezidenta č. 170/2015, spisový řád, v informačním systému ETŘ provozovaném Policií České republiky a sloužícím jako elektronický systém spisové služby ve smyslu ustanovení § 8 odst. 1 vyhlášky č. 259/2012 Sb., o podrobnostech výkonu spisové služby, ve znění pozdějších předpisů, se používá následující bližší označení dokumentů (alfanumerický kód za lomítkem): TČ pro označení dokumentů týkajících se trestního řízení, PŘ pro označení dokumentů týkajících se přestupkového řízení, ČJ pro označení ostatních dokumentů. 

Ad 11- Nikoliv.

PhDr. Jiří Vokuš, 12. listopadu 2021

vytisknout  e-mailem