Policie České republiky  

Přejdi na

Služba veřejnosti a prestižní povolání


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Interní akty řízení

Zveřejnění podle ustanovení § 5 odst. 3 zákona č. 106/1999 Sb. 

Žadatel požadoval poskytnutí následujících informací:

„…zaslání závazného pokyny policejního prezidenta č. 109/2009 včetně všech aktualizací  a  dále informaci, od kdy do kdy platil pokyn policejního prezidenta  evidovaný pod č.j. PPR-8981-13/ČJ-2016-990400 ze dne 24.5.2016 popř. zda-li byl nějakým pokynem aktualizován a pokud ano, tak žádám o zaslání aktualizovaného pokynu.

     Dále žádám o stanovisko, zda-li  koordinátor v služební hodnosti kapitána – vrchní komisař(1.3.8 – tarifní třída 8) který je dle náplni práce přímo podřízen zástupci ředitele může vydávat 1) pokyny, 2) rozkazy či 3) nařízení  policistům ve vedení útvarů  obvodních oddělení v hodnosti nadporučík v 7 tarifní třídě a to :

  1. v přítomnosti zástupce ředitele
  2. v nepřítomnosti zástupce ředitele
  3. v době, kdy není místo zástupce ředitele obsazeno“>> přidělit JID <<

Policie České republiky jako povinný subjekt podle § 2 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb. žádost posoudila a v souladu s § 12 zákona č. 106/1999 Sb. žadateli po vyloučení těch informací, u nichž to stanovuje zákon č. 106/1999 Sb. sdělila následující informace:

Ve vztahu k pokynu policejního prezidenta evidovaném pod č. j. PPR-8981-13/ČJ-2016-990400 ze dne 24. 5. 2016 povinný subjekt sděluje, že tento pokyn se týká zvýšených bezpečnostních opatření v návaznosti na bezpečnostní situaci v Evropě a je stále v platnosti, nicméně byl aktualizován pokynem č. j. PPR-8981-15/ČJ-2016-990400 ze dne 21. 12. 2016 a PPR-8981-16/ČJ-2016-990400 ze dne 6. 1. 2017, a to vzhledem ke skutečnosti, že vládou vyhlášený první stupeň ohrožení terorismem ze dne 22. března 2016 nebyl do současné doby zrušen. Zmíněný pokyn řeší nastavená adekvátní bezpečnostní opatření, která byla opakovaně prostřednictvím médií zveřejňována. Poslední znění předmětného aktualizovaného pokynu povinný subjekt žadateli zaslal.

Ve vztahu k žádosti o stanovisko týkající se možnosti vydávání pokynů, rozkazů či nařízení povinný subjekt sdělil, že je povinen poskytovat pouze ty informace, které se vztahují k jeho působnosti, a které má nebo by měl mít podle obecně závazného právního předpisu k dispozici. Naopak zákon č. 106/1999 Sb. nestanovuje povinnost nové informace vytvářet či vyjadřovat názory povinného subjektu k určité problematice, vytvářet analýzy či hodnocení na základě zadání žadatele.

Povinný subjekt k věci dále konstatoval, že informacemi, kterých se v předmětné otázce žadatel domáhá, ve smyslu ustanovení § 3 odst. 3 zákona č. 106/1999 Sb. nedisponuje. Pro zodpovězení položených otázek by povinný subjekt musel zaujmout konkrétní právní názor k předkládané situaci a tím informaci tzv. nově vytvořit. Na takovou činnost se však informační povinnost nevztahuje a žádný právní předpis povinnému subjektu neukládá povinnost požadovanými informacemi disponovat.

Ve vztahu k vyloučeným informacím, tedy žádosti o poskytnutí závazného pokynu policejního prezidenta č. 109/2009, o operačních střediscích, povinný subjekt zároveň vydal rozhodnutí o odmítnutí části žádosti o informace.

pplk. Mgr. art. et Mgr. David Schimmer – 7. 9. 2022

vytisknout  e-mailem