Policie České republiky – KŘP Středočeského kraje
Policejní autobus v akci
KRAJ - Na neukázněné řidiče dohlížel policejní autobus.
Ve středu 15. května 2024 se mohli řidiči jedoucí po dálniční komunikaci D11 ve Středočeském kraji setkat s policejním autobusem, ze kterého policisté monitorovali, zaznamenávali dopravní přestupky. Do akce se zapojily hlídky dálničního oddělení Poříčany a oddělení silničního dohledu Krajského ředitelství policie Středočeského kraje.
Policisté se za pomoci služebního autobusu zaměřili na kontrolu řidičů v provozu, zejména pak na věnování se řízení, použití bezpečnostních pásů a zádržných systémů, způsob jízdy řidičů nákladních vozidel, zakázané předjíždění nákladních vozidel v určitých úsecích pozemní komunikace, používání předmětů bránících řidiči ve výhledu z vozidla, respektování dopravního značení, ale také technický stav vozidel.
Posádka služebního autobusu zaznamenávala během jízdy pachatele přestupků na kamerový záznam a prostřednictvím radiostanice podávala informace dalším hlídkám, které s přestupcem jeho protiprávní jednání vyřešily.
Během několika hodin policisté zkontrolovali 60 vozidel a zjistili 25 přestupků, 24 jich vyřešili na místě uložením pokuty v příkazním řízení 1 předali k vyřízení příslušnému správnímu orgánu. Nejčastějším přestupkem, ve 14 případech, bylo právě telefonování za jízdy. Bezpečnostní pásy nepoužili při jízdě 4 pasažéři. Dálniční poplatek nemělo zaplaceno 5 řidičů. Jedním z řešených přestupků na místě byla i překročená nejvyšší dovolená rychlost.
Řidiči si bohužel velice často neuvědomují, že jejich protiprávní jednání může mít fatální následky nejen pro ně samotné, ale i pro ostatní účastníky silničního provozu. Z důvodu, že nevěnování se řízení je jednou z nejčastějších příčin dopravních nehod, budeme se této problematice i nadále velmi aktivně věnovat.
NEPIŠTE ZPRÁVY, NETELEFONUJTE, VĚNUJTE SE ŘÍZENÍ !
Při rychlosti 50km/h 1 vteřina zraku upřená na mobilní telefon znamená 14 ujetých metrů „bez“ řidiče
+
1vteřina reakční doba řidiče = dalších 14 ujetých metrů, než vozidlo začne brzdit
+
Náběh brzd + vlastní brzdná dráha vozidla = dalších 12 -14 metrů na suchém povrchu
= cca 40 metrů
por. Mgr. Markéta Johnová
20.5.2024